Competentii in new media de la Protectia Consumatorului au verificat 179 de magazine online, gasind nereguli la 168 dintre ele. Bun. Foarte buna stire. ANPC lucreaza! Dar…
…ce nu se spune e ca (my guess) cele 11 care au fost gasite in regula genereaza, probabil, peste 90% din totalul vanzarilor online din .ro.
Iar aceasta stire vine sa “ajute” in mod special increderea consumatorilor intr-o industrie aflata, si asa, la inceput si lovita din plin de criza: daca 93% au probleme, e clar. Nu mai conteaza ca 93% din business e generat de restul de 7%.
Tot inainte!
sorin
Feb 22, 2010 @ 20:54:07
Eu sunt deacord cu aceasta analiza si verificare. Prin 2008 circula trendul magazinelor online. Avem suruburi de vanzare, facem magazin online. Prea putini au ajuns sa se mentina pe aceasta piata si sa respecte legile 100%, iar cei tepuiti au fost cumparatorii. Ce incredere sa mai aiba un consumator tepuit? Mai bine 10-20 dar bune, decat 100 si ilegale.
uberVU - social comments
Feb 22, 2010 @ 21:01:46
Social comments and analytics for this post…
This post was mentioned on Twitter by dstanca: Protectia Consumatorului da un pumn de ajutor in plexul magazinelor online din .ro: http://sp2.ro/6dce60…
Radu Apostolescu
Feb 22, 2010 @ 21:04:14
Dragos, parerea mea este ca ANPC si-a facut corect treaba. Foarte bine ca a verificat si a taiat uscaturile, n-are nimeni nevoie de firme fantoma.
Un reportaj insa cred ca se face altfel si jurnalistul trebuia sa spuna cel putin ce ai zis tu daca se documenta cat de putin. Dar a fost mai simplu si mult mai senzational sa spuna ca 93% din magazinele online verificate (=93% din toate in mintea cititorului) sunt in neregula si fura clientii.
Ce stire ar fi fost aia ca 168 de firme de apartament au inselat 168 de clienti care voiau adidasi la jumatate de pret?
Apropo, voi cei din zona de online ar trebui sa-i trageti de maneca pe colegii din trust cand apar stiri de genul asta. Asta daca chiar va doriti promovarea corecta a online-ului.
corneliu
Feb 22, 2010 @ 23:32:30
ai dreptate , probabil, ca magazinele in regula genereaza majoritatea traficului si a vanzarilor. am fost unul din cei in cauza , “avertizat” si nu amendat, intr-un judet din tara. dar la mine au verificat chestii de bun-simt legate de perioada promotiilor, sa fie afisat pret vechi-pret nou, sa se respecte garantia la produsele cu durata mare de folosire etc. nu mi s-a parut ca ar cauta nod in papura. desi am ramas pana la urma cu avertismentul din motive subiective, ca sa nu zic mai mult….
Razvan Girmacea
Feb 23, 2010 @ 03:57:44
Mi s-a parut foarte bun semnalul de alarma ridicat. Va creste cu putin calitatea magazinelor online si astfel, increderea consumatorului in a cumpara online. Nu conteaza ca 10 magazine genereaza 90% din cumparaturile online, important e ca consumatorul sa se simta in siguranta sa cumpere de pe orice site ajunge.
Calin Muresan
Feb 23, 2010 @ 12:05:39
Unul dintre aceste magazine gasite cu neregului de catre ANCP este si al meu. Anul trecut am luat amenda pentru ca “nu se specifica ca vaza – care poate sa difere in functie de stocul disponibil – este rosie tot timpul!!!!!”. Anul acesta am luat avertisment ca “nu este afisat in unitate codul unic de inregistrare al societatii comerciale”. Cam asa isi fac treaba. Nu isi fac nicio treaba, este doar o norma pe care palmasii trebuie sa o faca pentru raportari superioare. 3 lulele, 3 surcele. Pardon pentru atitudinea negativa, a fost doar o scapare 🙂
cartofil
Feb 23, 2010 @ 12:14:14
Neregulile sunt de genul: “culoarea florilor din poza are alta nuanta decat cea din buchet” sau “celofanul din poza straluceste mai tare decat cel din realitate” sau “textul pentru oferta de sarbatori e prea mare, prea rosu, prea inclinat”. Scuze pentru cei ce cred in seriozitatea si profesionalismul “nasilor”, dar cam astea sunt observatiile baietilor. Ce spune dl. Stanca este cel putin discutabil (daca vrem sa discutam barbateste problemele) din urmatorul punct de vedere: problemele nu sunt ale magazinului in sine ci ale legislatiei. In plus, legislatia protejeaza afacerile mari indiferent de legalitatea lor, prin mita pe care acestia si-o pot permite sa o ofere. Simplu. Stim cu totii ca e asa, dar ne ascundem dupa cires. Ah, nu e legal sa dai mita!? Cine spune ca nu e? Inspectorul, atreprenorul sau cine in mama masii are curaj sa spuna altfel cand poti da faliment din 3 amenzi consecutive? Avem un guvern care vaneaza afacerile mici. Afacerile mici sunt baza oricarei economii dezvoltate. De aici sa dezvolte analistii.
Piticu21
Feb 23, 2010 @ 14:20:09
ce gresesti tu este exact ce a interpretat corect ANPC.
Nu conteaza daca alea 11 magazine online fac toate vanzarile electronice din .ro, conteaza ca ei habar n`au sa educe oamenii. Am spus asta si la DigiCafe, am atras atentia atunci si parca am zis ca o sa va urmaresc si o sa va arat cu degetul. Acum a venit momentul sa ii arat cu degetul pe astia care fac toate vanzarile online, dar nu sunt in stare sa isi creasca credibilitatea.
@Radu noi sa promovam ce? Pai atunci tu de ce mai esti platit?
Radu Apostolescu
Feb 23, 2010 @ 15:32:53
@Piticu21: Noi asta facem, educam clientii de 8 ani de zile. Cu toate bunele si cu relele pe care le-am facut in toti acesti ani, un singur lucru nu poate fi negat de nimeni. eMAG a crescut prin increderea si recomandarile clientilor, nu pe reclama la TV sau in alta parte. Gandeste-te cum a fost posibil sa se intample asta, gandeste-te doar pentru tine daca vrei sa gasesti cu adevarat raspunsuri.
La ce ma astept de la oamenii de online? Sa-si dea seama ca sunt parte a acestui mediu si orice stire negativa, stramb gandita si aruncata doar pentru ‘senzational’ ii afecteaza indirect. Toti vrem credibilitate pentru online dar de prea multe ori ‘senzationalul’ e singurul motiv pentru care oamenii de online arunca cu noroi in piata in care traiesc. Atat.
BTO
Feb 23, 2010 @ 16:07:23
Perfect de acord ca stirea e nasol data. (Si spun asta ca fost prestator prin presa, nu ca PR-ist.) Ori nu intelegi specificul comertului online (online un faliment ramane “activ” o gramada de timp, offline se pune un lacat pe usa imediat), ori tabloidizezi stirea.
Dar este putin si problema industriei, care nu reactioneaza organizat. Daca scrii un material cu o generalizare din asta grosolana despre bere o sa te trezesti instant pe cap cu toata Asociatia Berarii Romaniei.
Radu Apostolescu
Feb 23, 2010 @ 16:26:31
Multumesc celor de la realitatea.net care au completat stirea cu un paragraf important si au modificat titlul.
Si reamintesc tuturor ca usile noastre sunt mereu deschise pentru a discuta subiectele acestea.
circoloco
Feb 23, 2010 @ 17:12:25
Astia oricum cand vin si daca nu gasesc nimic in neregula tot iti spun ca tre sa -ti dea o amenda pentru ceva….aia minima si tot o iei…mai ales acuma cand tre sa stoarca de la toata lumea. ANPC nu lucreaza…ci vaneaza.
dStanca
Feb 24, 2010 @ 00:38:27
@all: scuze pt aprobarea cu intarziere a comentariilor si pt ca nu raspund punctual, sunt intre avioane, cu treaba. de acord ca problema e si la anpc, si la partea jurnalistica, dar stirea e relatata corect – se pare ca cei de la anpc nu au voie sa nominalizeze nici macar exemplele pozitive. oricum, in varianta online, colegii de la r.net au mai indulcit. multumesc pentru reactii. si da, e corect ca sunt si multi care incearca sa faca bani usor proclamandu-se magazine online desi nu sunt…
sorin m
Feb 24, 2010 @ 08:55:27
Modul cum a fost prezentata stirea de RTV e departe de standardele jurnalistice. A se vedea comunicatul de pe site-ul ANPC, unde tonul este neutru, iar chestiile controlate sunt preponderent legate de informarea corecta a clientului. Eu cred ca site-urile respectabile chiar primesc ajutor daca piata e curatata de tepari iar publicul invata cum sa-i recunoasca. Cat despre RTV, am vazut materialul brut filmat in sediul ANPC. In material exista exemple pozitive pe care cei de la ANPC au vrut sa le arate (ceva in genul “cum recunoasteti un site care respecta regulile si in care clientii pot avea incredere”). Nu mentineaza nume, dar in unele imagini, din layout-ul paginilor se poate recunoaste site-ul emag. Bineinteles, cineva din redactia RTV a tinut neaparat ca stirea sa arate cat se poate de intunecata, asa ca toate chestiile astea au cazut la montaj. In final, un nou demers jurnalistic “reusit” al RTV, o reactie de indignare “justificata” a d-lui Stanca, samd.
ANPC si comertul electronic in Romania | Cine Sunt ?
Feb 24, 2010 @ 14:20:39
[…] reactii: D. Stanca, Scarlatescu, Avocatnet, Refresh, Realitatea TV, Financiarul, […]
Narcis Daju
Feb 24, 2010 @ 15:06:02
Off topic: Guvernul a inchis definitiv robinetul publicitatii de stat. Amanunte, aici: http://www.gorjnews.ro/slider/2010-apocalipsa-institutiilor-de-presa.html
Daniel Ispas
Feb 24, 2010 @ 22:38:20
Pe termen scurt e clar ca efectul verificarilor e negativ. Nici nu cred ca ii interesa prea tare calitatea serviciilor. Aveau misiune sa verifice si sa le dea ca e prost si asta au facut. Eventual si niste amenzi prind bine cand nu mai ai idei de unde sa aduni bani. Pe termen lung ar fi minunat sa creasca si calitatea magazinelor online. E vina intreprinzatorilor care vor sa faca bani fara nici un fel de investitii si a clientilor ca nu stiu sa-si ceara drepturile.