Comemorarea a N ani de la moartea unui scriitor pare un subiect la limita somnolentei. Cum sa generezi audienta TV cu asa ceva si, mai mult, cum sa faci o retea sociala de succes din asta?
Ei, bine, cu multa creativitate, putina bunavointa si un buget considerabil, TV Globo din Brazilia si agentia LiveAd din Sao Paolo – care nici macar nu are site 😉 – , au creat un super-show si o retea sociala foooarte cool pe subiectul asta.
Urmariti video-ul de mai jos. Merita.
Ca e o idee foarte misto a fost de acord si juriul Festivalului de la Cannes, care a premiat proiectul cu trofeul PR Lion.
Vedeti posibil un show si un proiect de genul acesta in Romania, facut de ProTV sau de Antena 1, la comemorarea lui Eminescu? Creanga? Sadoveanu? 🙂
Piticu21
Jun 24, 2009 @ 13:39:41
televiziunile romanesti nu vor investi in asa ceva, din doua motive.
1. n-au cu ce sa faca, cu cine, productie, logistica, tatulici, etc
2. daca o fac se fac de ras in fata lui acces direct, otv, kanal d, happy hour, stirile dezbracate sport.ro si asa mai departe.
Si un extra motiv, daca o face TVR-ul, vor fi bani publici aruncati pe fereastra.
Asta la nivel de TV. La nivel de online Gramo de la Gramo.ro face un ceva asemanator. Cu povesti filmate, cu povesti povestite de catre cititori, in format multimedia sau text.
Ah, are si PROTV-ul povestirea asta online, dar la nivel de capra cu trei iezi. Sa vezi romani care citesc eminescu in fata camerei… uite http://www.youtube.com/watch?v=HiCTxql3U1Q
dStanca
Jun 24, 2009 @ 18:46:04
@Piticu21:
0. Tu nu erai in concediu/luna de miere/something? Ce cauti pe net? Vezi ca divorteaza:)
1. Eu zic ca televiziunile comerciale mari au forta sa faca o poveste similara, mai ales Pro.
2. Posibil…
Buna aia cu ProTV, imi scapase:)
Auras
Jun 24, 2009 @ 15:41:20
Singura televiziune care s-ar plia frumos pe un proiect asemanator ar putea fi TVR Cultural, cu sprijin online de la bookblog.ro si bani de la minister.
TVR avea si ceva gen biblioteca sau videoteca pe dvd, asa ca o extensie pe online ar fi un pas mare inainte
Si antena ar putea face ceva, ca tot are biblioteca pt to(n)ti
dStanca
Jun 24, 2009 @ 18:44:09
@Auras: Da, ar fi o treaba. Desi cred ca exista o incompatibilitate de target. Nu stiu cat din publicul TVR Cultural stie, tehnic, sa posteze un video comentariu…
Iarina Dimoff
Jun 24, 2009 @ 15:58:28
Televiziunile sunt abia in zorii jurnalismului cetatenesc. De cat timp exista martor ocular, de exemplu? Evenimentul primeaza, asa ca initiativele culturale vor inmuguri abia cand lectia interactiunii va fi foarte bine invatata.
În clasa I, editorialistii Gazetei Sporturilor. Din cand in cand, mai scriu impreuna cu cititorii gsp.ro.
dStanca
Jun 24, 2009 @ 18:43:15
@Irina Dimoff: Multe sunt in zori in Romania, inclusiv online-ul, dar probabil ca lucrurile se vor dezmorti intr-un timp rezonabil. Daca nu carecumva vor amorti de tot cu criza asta…:)
mihai
Jun 24, 2009 @ 16:05:22
Daca ar fi cineva care sa vrea sa faca chestia asta si sa si poata si sa fie dispusi sa arunce bani pe fereastra…aia ar fi RealitateaCatavencu. dar le-ar lua enorm de mult timp, bani si nu si-ar recupera investitia in veci! Si sa zicem ca se strang peste 5.000 de oameni citind fragmente de carti si le pui cap la cap…dar ce te faci cand dupa ce intra ei si familiile lor pe site, nu mai calca nimeni pe acolo.
dStanca
Jun 24, 2009 @ 18:42:13
@mihai: depinde. poriectul poate continua cu alte carti, alti scriitori. zic.
Carmen
Jun 24, 2009 @ 16:30:33
Dati-mi voie sa afirm ca romanii citesc si nu pentru ca eu cred acest lucru. S-au initiat diverse proiecte si la noi de culturalizare a populatiei. Ceea ce au facut brazilienii este foarte frumos, creativ si practic. Cam scump, dar cum sa nu merite? Se poate! Clar! Si bani exista, e nevoie doar ca investitorii sa fie constienti ca au si ei de casigat.
dStanca
Jun 24, 2009 @ 18:40:44
@Carmen: Eu cred ca orice investitor media, cand ar fi auzit de un proiect care vizeaza “invierea” unui clasic ar fi fugit mancand pamantul. Sper sa ma insel.
Cristina
Jun 24, 2009 @ 17:45:51
Depinde cum ne pozitionam. Desi hazardat, poate fi un proiect de succes intr-un context similar celui brazilian, cu o poveste simbolic dezirabila, un buget generos si cu o abordare “vie”.
Cred ca s-ar putea face si aici, daca am “inventa” un Machado de Assis. Nu e vorba de el, emfaza e pe scriitura lui. Nimic spectaculos la de Assis, dar, daca ne gandim ca pe la sfarsitul lui 1880 el scria despre fetisism, irationalitate si personaje obsedate de infidelitatea imaginara, nu il vom gasi anacronic.
Asa ca sunt sanse mai mari sa avem un proiect de succes despre un scriitor brazilian, obscur (nu stiu daca avem texte de-ale lui traduse in romana), decat despre unul roman.
Desi ei au fost ”ajutati” de non-anacronismul lui de Assis, si de puseurile lui psihanaliste, e greu de spus daca ar fi avut succes si cu un scriitor mai rigid (sau chiar si cu alta carte a lui de Assis). E important de aflat cat din succesul lor e strategia si cat materialul pe care s-a lucrat.
dStanca
Jun 24, 2009 @ 18:39:00
@Cristina: Da, corect. Una dintre principalele elemente din mixul de succes de acolo este faptul ca s-au adus in actualitate anumite povesti din opera lui Assis. La noi, poate, e mai greu. In afara de Caragiale… clasicii raman clasici. Gresesc?
tudor
Jul 12, 2009 @ 17:45:15
tin minte ca Pro TV a produs o serie de video-uri acum ceva ani despre Eminescu in this line of things.
a starnit numeroase discutii si controverse printre cei care nu erau deschisi pentru abordari contemporane, dar a fost chiar revolutionar pt un proiect cultural la o televiziune comerciala din Romania. bine produs si de impact.
God, dar cred ca imi scapa ceva din postul acesta. Sadoveanu sa merite asa ceva? cred ca ati ramas cu o trauma din comunism. de fapt sigur 🙂