Alexandra Svet (30 de ani), o tanără care detine compania Phoenix Relocation, a lansat pe Facebook un manifest interesant: “Şi tu, şi eu, cunoaştem cel puţin cinci oameni inteligenţi care ne-ar putea reprezenta mai bine in Parlamentul European decat EBA sau Becali”.
Miscare de PR (pentru cine, vom vedea) sau entuziasm dezinteresat? Nu conteaza, demersul e interesant oricum. Alexandra (foto) are deja peste 3.500 de sustinatori, printre care nume importante.
>> VIDEO: Alexandra Svet, invitata la The Money Channel, in emisiunea lui Radu Soviani
De exemplu, Camelia Şucu, proprietar Class Mob, care o sustine pe Facebook: “Ne-am simţit inutili, neputincioşi, tampiţi. Nu mai avem sistem de referinţă. Valorile au fost uitate. Ne lipseşte determinarea. Ar fi cazul să uităm de sintagme precum ≪lasă că ne descurcăm cumva≫, ≪se poate şi aşa≫”.
Iar Alexandra Svet nu se lasa mai prejos: “Suntem blocaţi, inerţi, paralizaţi privind la două Romanii: Romania LOR – hoţii, corupţii, agramaţii, tupeiştii şi Romania NOASTRĂ – a oamenilor cinstiţi, muncitori, pregătiţi, integri, capabili, tineri şi deştepţi”.
Cei cinci oameni pe care ii recomanda Alexandra sunt nume cunoscute in business, media si in arta:
Se va transforma demersul tinerei femei de business intr-o miscare grassroots ? Sau va muri urgent, ca mai toate ideile pornite cu entuziasm, care se „ofilesc”, apoi, pe parcurs?
Deocamdata, a ajuns pe prima pagina a cotidianului de afaceri Business Standard de maine (facsimil), intr-un material semnat de Dana Dobre si Lucian Davidescu. Nu e rau deloc, pentru inceput…
In plus, dupa cum se vede cu ochiul liber, pare sa aiba calitatile necesare sa atraga atentia asupra sa: tanar antreprenor, femeie, cu relatii interesante si sex-appeal (sa nu fim ipocriti, zic – conteaza si asta). Arata un pic mai bine decat Basescu sau Geoana – ce parere aveti? 🙂
Oricum, de pierdut nu are ce pierde: din contra. Si daca a facut-o doar pentru publicitate sau daca nu a fost ideea ei (o teorie a conspiratiei, ceva?)… tot e o miscare buna.
Eh, sa speram, totusi, ca e entuziasm dezinteresat 😉 Will see!
Actualizari:
>> Articolul integral din Business Standard, aici
>> Interesant, ideile de baza din protestul Alexandrei circula de aproape 2 luni pe diverse mailuri (in unele cazuri, semnat de altcineva – am primit un forward de la un e-mail semnat de Carmen Camelia Ciubota, cam cu acelasi text, datat 5 august 2009). Text preluat si de blogul lui Liviu Marian Pop.
Pe blogul Florianei Jucan gasim “manifestul”, probabil in prima sa varianta, datat 29 iunie. Asadar, mult mai devreme. Iar pe alt blog apar semnate, cu data 12 august, si Carmen si Alexandra – asadar, probabil, este un manifest mai mult sau mai putin “colectiv”.
>> VIDEO: Alexandra Svet, invitata la The Money Channel, in emisiunea lui Radu Soviani
Dan
Aug 27, 2009 @ 19:52:29
Sincer e prima oara cand aud de ea.
Tre sa ma documentez mai bine. 🙂
dStanca
Aug 27, 2009 @ 20:28:08
@Dan:
Momentan, vad ca are si numarul de mobil publicat pe site-ul firmei ei – deci poti sa suni direct la sursa. Poate ai o sansa 😉
bugsy
Aug 27, 2009 @ 19:59:53
MN!!???
1. MN: CEO O&M Bucharest;
1. O&M Bucharest + PSD = LOVE, LOVE, LOVE;
2. O&M Wien get angry, very angry!
3. MN go bye O&M Bucharest!
nice try!
dStanca
Aug 27, 2009 @ 20:18:52
@bugsy:
deci, in traducere, crezi ca in spate e mihaela nicola, si o miscare de PR neconventional gandita pentru PSD? mi se pare cu atat mai interesant de urmarit subiectul. cred, insa, ca daca ar fi asa, nu s-ar fi aratat totusi mihaela nicola, in clar, acolo. sau tocmai de aceea s-a aratat?:) hai ca imi place: mai astept teorii. nu ca nu ar fi posibil.
marie jeanne
Aug 27, 2009 @ 20:11:29
Daca e asa frumoasa si poate sa se ocupe de un business,sa scrie atatea cuvinte corect si sa aiba o initiativa pe Facebook, merita ea sa fie presedinte. I shit you not.
dStanca
Aug 27, 2009 @ 20:21:08
@marie jeanne:
evident, am spus-o in gluma. pe de alta parte, avand in vedere ce “jale” e in materie de alternative politice reale si viabile, nu ar fi de mirare ca in candidat aparut de nicaieri sa aiba ceva sanse. cu cat mai neconventionala aparitia… cu atat mai bine.
bugsy
Aug 27, 2009 @ 20:31:20
@dStanca: Nu! E vorba de modul de/a dreptul jenant in care a fost obligata sa plece de la conducerea agentiei Ogilvy& Mather Bucharest, care devenise o anexa a PSD/ului. Acest lucru a infuriat conducerea O&M (aici detalii: http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/324/Cutremur-la-varf-in-grupul-de-comunicare-Ogilvy-Romania.html)
Acum, citind raspunsul tau, stii ce?….
I LIKE IT!!!!! Asta da guerilla PR, daca ar fi adevarat! sa vedem ce mai apare…..
dStanca
Aug 28, 2009 @ 10:34:47
@bugsy:
ce spui tu e un subiect separat iar lucrurile, in situatia mentionata, au multe aspecte care nuanteaza lucrurile. in plus, cei mentionati au performat si in noile companii pe care le-au fondat, deci din punct de vedere profesional au dovedit ca sunt ok. anyway. aparenta nu conteaza neaparat, oamenii mentionati de alexandra, cu bune si rele, au dovedit cate ceva, totusi.
marie jeanne
Aug 27, 2009 @ 20:31:48
Eu i-as da semnatura numai s-o vad pe ea aparand pe afisele electorale in loc de fauna obisnuita :-D. Cred ca am sustinerea baietilor in acest demers. implicatiile din spate nici nu mai conteaza :-D.
ionut.dmi
Aug 27, 2009 @ 20:54:01
“Miscare de PR (pentru cine, vom vedea) sau entuziasm dezinteresat?” nu exista “entuziasm dezinteresat”. nicaieri:)) e o miscare de PR foarte buna si foarte placuta. indiferent in ce scop si pentru cine e facuta.
in plus, personajul e binevenit in politica. nu asta inseamna democratie!? 🙂
mdm
Aug 27, 2009 @ 21:29:20
😀 miau.da… e o pisicuta draguta,bine pregatita(in RO… si nu numai…in anumite momente sunt aruncate pe piata diverse personaje,dresate bine acolo unde trebuie, cv curat,cu datele care trebuie.cunoscatorii stiu modelul de operare :)) si roata se pune in miscare).mi s-ar fi parut interesant un astfel de manifest daca venea de la niste studenti, jurnalsiti,scriitori, oameni necunoscuti,dar pregatiti si cu onestitea elanului celor care cunosc toate mediile sociale si stiu ce vorbesc.wow…da…sunt multi altfel de oameni, dar n-au sanse sa fie ascultati si cand au senzatia ca da, sunt doar manipulati.pt mine cazul pisicutei e interesant doar din perspectiva tehnicii de manipulare. manifestul este atent construit pe anumite cuvinte cheie,se vede mana de PR bun.cat despre personajele recomandate..hahaha.no comment.ce ar fi ca unii din tara asta sa mai umble prin facultati,prin diverse instiutii sa cunoasca niste oameni cu adevarat exceptionali specializati pe politica, comunicare, administratie publica,lobby? in multe state astfel de oameni se cresc, se sustin… dezvoltandu-se o adevarata retea de viitori candidati. Politica nu are principii, are numai interese, asa cum spunea Paler…dar unii sunt mai destepti ca noi mentin echilibrul intre cele doua.clar ca acum am fost scorpiuta 😀
dStanca
Aug 28, 2009 @ 10:32:37
@mdm:
eu nu ma grabesc sa o aprob, nici sa o desfiintez. ma rezum prin a semnala chestiunea care, daca e continuata corect, poate genera un fenomen media. zic sa vedem ce va urma, daca va urma. ce scrie ea acolo, cu romgleza, cum spune… pe fond e o problema in care se regaseste o generatie ramasa fara reprezentare. sunt chiar astia, tinerii dintre 20 si 35-40 de ani, care “misca” tara. pe cont propriu. cu bani pe care i-a facut fiecare de unde a putut (nu furand de la stat sau din alte parti). si daca faci rost de bani de la un “domn generos” tot se cheama ca e mai corect decat banii furati sau serviti prin licitatii trucate si alte mizerii.
Cosmin Vaman
Aug 27, 2009 @ 22:28:09
Scuze de offtopic, dar unde au disparut blogurile Cotidianul ?
laura
Aug 27, 2009 @ 23:15:07
am citit manifestul. “Haideţi să luptăm pentru o Românie cu balls!”?!? da’ de ce nu pentru o românie cu coaie? sau de ce “enough is enough” şi nu “ce-i prea mult e prea mult!”? or fi ăstea “amănunte” lingvistice, dar mie îmi sună prost şi, mai ales, departe de românia aia pentru care m-aş ridica eu la luptă, aşa că m-a pierdut din start. de la cluj, de aici, bamboo sau fratelli tot un drac.
altfel, o fată într-adevăr frumoasă şi cu prieteni selecţi.
dStanca
Aug 28, 2009 @ 10:25:10
@laura:
hei, poti mai mult. te iei de forma, nu de fond. romgleza e ok, nu ai cum sa te opui unui curent firesc. femeia e in business, lucreaza foarte mult cu straini, terminologia romgleza va intra in vocabular vrem, nu vrem. un exemplu? cuvantul “business”. nu exista un echivalent exact in limba romana. nu te lua de forma, treci la fond. zic.
eu
Aug 27, 2009 @ 23:51:35
floriana jucan – multumesc, nu. am alte standarde.
si eu cunosc 15 oameni mai buni decat din manifestul ei. problema e ca oamenii aia nu se baga in politica. si daca nu a aflat: in democratie si prostii trebuie reprezentati. au acelasi drept de a vota si de a fi ales ca oricare dintre noi. elitism ieftin.
Mircea Bogdan
Aug 27, 2009 @ 23:57:28
SIMPLU DE TOT: Oricare om simplu de pe strada,luat la intamplare, este mai…inteligent si sigur ne-ar reprezenta mai bine.
dStanca
Aug 28, 2009 @ 00:10:06
@ionut.dmi:
mai corect era entuziasm intr-un scop nobil. entuziasmul poate fi si intersat: de exemplu, sa faci bani, cu entuziasm. nu sa schimbi lumea.
fanul lui vanghelie
Aug 28, 2009 @ 00:26:52
CAT DE DESTEPTI SAU CAT DE PROSTI SUNT PARLAMENTARII SI EUROPARLAMENTARII NOSTRII MAI PUTIN CONTEAZA. STITI CE CONTEAZA SI DIN PACATE MAREA LOR MAJORITATE N-AU? CARACTER FRATE, CARACTER..UITATI-VA PE DEX LA DEFINITIA CUVANTULUI CARACTER.. DE AICI DERIVA TOTUL..
dStanca
Aug 28, 2009 @ 00:30:46
@Cosmin Vaman:
Sunt in curs de transferare pe o platforma noua. Sper sa se rezolve in noaptea asta.
Sorin Acela
Aug 28, 2009 @ 00:41:47
Cam cît de prost poţi să fii, ca ziarist, dacă nici măcar nu ştii să-ţi scrii limba maternă corect pe calculator/Internet? Uite şi tembelii ăstia care-şi dau cu părerea pe pagina asta. Doar 2 comentatori din 16-17 ştiu de diacritice. Cînd sîntem (sînteţi) aşa de proşti, cum să nu conducă Vanghele?
Iar aia cu “balls” arată foarte clar că piţipoanca cu apelul vrea ceva publicitate. E proastă şi ea ca noaptea.
dStanca
Aug 28, 2009 @ 10:28:42
@Sorin Acela:
Optiunea de a nu folosi diacritice nu tine, te asigur, de cultura ci de ratiuni tehnice: indexarea in motoarele de cautare fara diacritice este inca mai eficienta. Lumea nu cauta Băsescu in Google, cu Basescu. Nu cauta Dragoş, ci Dragos. Si tot asa 😉
Dan
Aug 28, 2009 @ 01:11:58
Bine ca am aflat unde era numarul, l-am cautat ceva timp.
Sa o scot la un suc sa vad ce solutii anti-criza imi ofera. 🙂
polimedia.us/fain/
Aug 28, 2009 @ 02:05:13
Protest inedit al unei femei de afaceri din Romania, pe Facebook | Pagina lui Dragos Stanca…
O idee buna … poate asa vom avea succes si sa scapam de actuala clasa politica…
ionut.dmi
Aug 28, 2009 @ 05:13:25
@ dStanca: nu cred in scopul “nobil” al demersului sau. poate sunt eu prea negru la inima, sau poate este chiar efectul pe care l-au produs politicienii nostri pana acum – acela de a ne face sa nu mai credem in scopuri nobile. in orice caz, nu descurajez demersul. chiar si contextualizat intr-o “zona gri” a intereselor, el este laudabil.
@ eu: si eu cunosc 5 oameni mai buni decat doamna Zvet.
Ana
Aug 28, 2009 @ 09:01:58
Ce srie fiecare pe aici sunt puncte de vedere personale…
Ce cred ca poate da unitate punctului de vedere al Alexandrei este situatia critica a Romaniei.
Mi-a atras atentia opinia cuiva legata de caracter . Si asta este ceva important .
In fond caracterul este atitudine fata de atitudine .
Aceasta tanara sunt convinsa ca are forta caracteriala .
Sprijinul celor profund dezamagiti de involutia acestei tari ii va fi acordat.
Eu sunt una dintre persoanele profund nemultumite de situatia generala si de faptul ca desi am investit ani multi si efort financiar personal , dificil de sustinut , pentru cariera mea profesionala , ma vad acum intr-o dificultate de neimaginat .
Sunt o buna profesionista si daca leafa mea de bugetar se va micsora la jumatate dupa o viata de profesie parcursa cu motivatie intrinsec superioara , atunci frate , nu mai ramane decat sa fug din tara . Dar nu ca vreau , ci pentru ca pur si simplu sunt fugarita de situatia creata de o hoarda de conducatori inconstienti de consecintele pe termen lung ale faptelor lor…
Asa pur si simplu nu se mai poate …
mdm
Aug 28, 2009 @ 12:01:30
@dStanca: esti un gentleman si businessman si e normal sa fii nuantat :), chiar sa privesti cu o anumita relaxare subiectul, sa-ti placa provocarea ;).dar realist vorbind…in manifestul acele sunt doar cuvinte care nu raspund decat la o anumita stare de spirit instalata printre diversi oameni, lehamitea.punct si nimic mai mult.o manipulare frumoasa prin cuvinte care pot prinde la acei care n-au spirit critic. nu se poate pune egal intre administrarea unei tari si administrarea unei firme.pe de alta parte cineva mai intelept ca mine a spus ca a fi sarac, implica o mai imediata posesiune a realitatii, o ciocnire brutala cu lucrurile care te face sa le simti gustul amar:cunoasterea care le lipseste, dupa cate se pare, celor bogati, la care toate ajung parca printr-un filtru.nu fac apologia saraciei, departe de mine chestia asta, spun doar ca exista doua realitati si, hai sa nu ne ascundem dupa deget, cele doua nu se amesteca si n-au dorinta de cunoastere reciproca :).de rezolvare, nici nu mai vorbesc si aici amintesc de un intreg sistem cu probleme carora nu le-au gasit rezolvare nici mintile cele mai luminate, dar macar au incercat dupa experiente de viata si studii intenese.gata. ca bag discutia intr-o zona prea profunda 😀
laura
Aug 28, 2009 @ 15:14:28
dStanca:
tocmai pt că pot mai mult am sesizat rom-engleza prost folosită şi care e forma care defineşte, în fapt, fondul manifestului. una e să foloseşti cuvinte din engleză atunci când faci afaceri, şi alta când vrei să schimbi o ţară din rădăcini. cuvintele trebuie folosite cu cap şi cu suflet ca să aibă impact şi să schimbe ceva.
mă tem că ţuţea, pe care ea îl pomeneşte ca o adevărată cunoscătoare, s-ar îngrozi să o audă că spune “românie cu balls” în loc de “românie cu coaie”. şi tind să cred că ţuţea nu s-ar fi supărat pe vanghelie care nu ştie engleză şi greşeşte pronunţia, dar ar fi privit-o mai puţin îngăduitor pe tânăra femeie de afaceri care în loc să spună că suntem un popor care a însemnat ceva în istorie, spune că “avem track record”.
şi asta pt că folosirea aiurea a englezismelor este o fiţă care defineşte un fel de a fi. vrei nu vrei, cuvintele (te) definesc. spun extrem de multe despre cel care le foloseşte. şi mesajul, fondul, pe care mi-l transmit mie cuvintele ei e următorul: fata nu vrea mare lucru, ci doar s-a săturat de politicienii de bamboo şi i-ar prefera pe cei de fratelli. pentru că ăia sunt ceva mai stilaţi. şi dau mai bine. ştiu engleză şi au mai mult sclipici. sau să spun “glamour”?
dar cu ce mă încântă pe mine asta? cum vrei să ajungi tu la masele largi populare, la cei care înseamnă şi ei românia, cu clişee elitiste şi exprimări penibile? şi, vorba lui fumi, dacă nu respectăm măcar formele, ce şanse mai avem să schimbăm fondul?
parvan
Aug 28, 2009 @ 15:43:35
ca sa fie media ar trebui ca mesajul sa fie preluat si eventual prelucrat …. in experimentul de aici pare mai degraba ca mesajul nu trece din motive de forma. (copyright, romgleza, obiective ascunse…)
Eu am zis ca e un mesaj eronat. Nu de “balls” e nevoie ci de restul. “Balls” avem in spatiu public … in exces.
dStanca
Aug 29, 2009 @ 13:17:04
@parvan:
scuze pt intarziere, nu stiu de ce mesajul tau era in spam:) apropo de ce zici, da, inclin sa cred ca nu e un mesaj scris cu consiliere “profi”. sau, mai stii? poate e facut anumit sa nu para profi, adica e foarte profi ca nu e profi. e? e?:)
laura
Aug 28, 2009 @ 22:13:39
m-am uitat la emisiunea de pe money channel, la care ai pus link. ştii ce temă zicea ţuţea că ar alege dacă şi-ar da doctoratul? “aflarea în treabă ca metodă de lucru la români”. ei, cam aşa e demersul fetei ăsteia. ar fi fost un foarte bun studiu de caz pt ţuţea.
pt că din ce am văzut pe post e o varză totală în capul ei. a scris o chestie din impuls, care i-a scăpat de sub control şi a făcut valuri şi pe care acum nu mai ştie cum să o gestioneze. nu ştie exact cum să schimbe şi ce să schimbe, dacă o critică sau nu pe eba, dacă avem nevoie de elite cunoscute sau de elite anonime. ştie doar că s-a săturat de o anumită românie şi vrea pe altcineva în fruntea ţării. (apropo, tema nu e nouă. sabin gherman s-a săturat acum câţiva ani şi a făcut-o mai articulat, ca să zic aşa).
revenind la fată. ea vrea în politică avocaţi, doctori, ingineri, artişti etc etc. care ne fac cinste şi care, până acum nu s-au implicat. păi, să ne gândim un pic. îl vreau eu pe damian drăghici în parlamentul european sau îl vreau cu naiul pe scenă, unde îşi face treaba foarte bine? o vreau pe diana dondoe în camera deputaţilor sau pe copertă la vogue, unde arată bestial? o vreau pe camelia şucu senator sau vreau mai bine să aducă mobilă de bun gust în ţara asta plină de kitschuri? pe scurt, chiar vreau eu să iau o persoană care îşi face treaba minunat pe felia lui şi să îl pun să facă politică, deşi nu e pregătit pentru asta? NU. îi vreau la locul lor. eu vreau ca fiecare să îşi vadă de treabă cinstit, cu profesionalism şi dăruire acolo unde se pricepe, fie el funcţionar public, om de afaceri sau politician. dacă le pasă de ce fac şi îşi fac treaba cu dăruire, lucrurile or să se limpezească şi or să se aşeze de la sine.
ca să nu mai spun că şi-a ales prost targetul, ca să zic aşa. ca să mişti lucrurile în direcţia bună te adresezi celor 64% care NU folosesc internetul. ălora care habar nu au cine e edy uzunov sau mihaela nicola. româniei rurale, cum ar veni, care votează cu stoicism. marea problemă e că ăstora nu li se adresează nimeni cu adevărat. nici măcar reclamele la detergenţi nu le sunt adresate lor pentru că cei mai mulţi dintre ei nu au canalizare şi utilităţi, darămite maşini de spălat rufe. ce să mai citească ei elle sau forbes ca să ştie cine sunt ăia care vor trebui votaţi ca să scoată ţara din căcat.
în fine. mă ambalez aiurea. bulgărul a pornit oricum la vale, mass-media îşi va face treaba şi probabil că vom mai auzi de ea. doar că mi-e teamă că se va crea din nou o valoare falsă, fără substanţă. pentru că eu cred cu tărie că viaţa şi moartea stau în puterea limbii, iar limba în care şi-a scris ea manifestul nu m-a convins deloc.
(uite cu posturi de-astea mă porneşti tu pe mine şi îmi dai de lucru. 🙂 )
Ligia
Aug 28, 2009 @ 22:57:56
Alexandra are dreptate, haideti sa facem ceva, sa ne alaturam, si sa luam actiune! sa contribuim cum se poate, in orice masura, dar sa facem ceva! daca nu se poate fizic, haideti sa cautam informatii, sa citim, sa aflam cat se poate de mult, si sa putem lua decizia inteleapta, mai ales la Votare! EU merg la Votare, sper ca si VOI o sa mergeti, si IMPREUNA sa facem schimbarea!
Cat despre manipulare PR, ce importanta are, iar se gasesc scuze, ca ar fi mana unui “nu stiu care” partid! Sau ca fata foloseste cuvinte in engleza si nu pe romaneste doar! Sincer prefer sa citesc in articol “Romanie cu balls”, parca nu suna asa de…deocheat! Cu coaie :”> As fi preferat istorie in loc de “track record”, dar asta e, daca intelegi, parca tot nu e asa de iesit din comun, nu ma opreste de a intelege mesajul si de a pricepe esenta!
Nu asta are importanta oameni buni! Important e sa luam atitudine, sa trecem la actiune! Sa nu mai stam cu mainile in san, sa ne complacem in situatia asta de rahat si sa cautam pe cineva care sa ne reprezinte si sa lucreze in folosul nostru. Si de furat, nu mai cautati pe cine nu fura, e o adevarata utopie, cautati pe cine fura cel mai putin, si mai lasa si la altul. Asta e politica altor popoare, nu vedeti? peste tot e mafie si coruptie, insa parca mai echilibrat, si omul de rand nu e asa de afectat. Treziti-va, asta e realitatea!
Numai bine!
Vox populi, vox Dei
Aug 29, 2009 @ 01:32:27
Asa, si?! Ca idee discutam, simtim inlauntru invartosandu-se spiritul civic, ne simtem bine si utili, poate facem chiar o miscare contra statului, da’ e ca in bancul ala: “frate, am dat 7 numere, fantastic! Si femeia?! N-a venit! ”
Lucky guess: Nedelcu a adus-o.
DS: tu esti la curent cu alte dedesubturi exceptand dantelele sau ai bagat un post la cerere? Cu prietenie. 🙂
bugsy
Aug 29, 2009 @ 08:22:15
@laura: chapeau!
@dStanca: cu respect, dar amanuntele pe care le/am mentionat eu chiar au relevanta.
dStanca
Aug 29, 2009 @ 12:54:44
@bugsy: asa e, insa e un subiect complet separat, fara legatura cu povestea semnalata de mine.
mdm
Aug 29, 2009 @ 09:41:09
@laura:respectele mele!
Mushired
Aug 29, 2009 @ 12:55:38
Da , si marmota invelea ciocolata.
Are firma de la 24 de ani dar daca ( virgula 🙂 ) cauti un pic vezi ca firma e din 2007. Pe site-ul ei gasesti o gramada de angajati si pe site-ul administratiei are doar 3 . Ceva “pute ” !
Si daca mai cauti un pic gasesti ca mai este un actionar ( la fel de tanara ) care si ea spune pe diferite site-uri ca a avut curajul sa isi deschida o firma la o varsta asa mica.
Tot cred ca este un PR puternic facut de PSD . Pana la urma nu suntem ca grecii care ies in strada si isi ” expun” punctul de vedere ………..pentru ca noi suntem o tara de pesionari, si acolo sunt voturile.
Vedeti vreo solutie a schimbarii in urmatorii 20 de ani ?
dStanca
Aug 29, 2009 @ 13:04:03
@Mushired:
PSD este la guvernare, deci in egala masura vinovat pentru ce se intampla cu economia. Nu zic ca nu e posibil, dar daca e asa cred ca se putea gasi un personaj mai credibil. Judecand dupa declaratiile ei si dupa prestatia dincolo de fotografia retusata in PhotoShop… nu mai sunt atat de increzator ca are forta sa genereze o miscare serioasa.
Deja expunerea ei este exagerata vis a vis de cat poate “duce”. Ceea ce dovedeste si ca e criza profunda: nu doar financiara, ci si o criza de valori. Motiv pentru care oricine iese din pluton primeste o mega-expunere. Fundamental, daca nu e dirijat de altcineva, eu inca spun ca demersul Alexandrei este laudabil si mai ales “de urmarit”
cucubau
Aug 29, 2009 @ 13:36:23
Hai sa facem putina “analiza pe text” si sa incercam sa punem putin faptele cap la cap.
1. Ce zice Mushired un pic mai sus, plus: cautati pe google – acum cativa ani aceasta frumoasa doamna/d-soara isi cauta de lucru pe Neogen, lucra la Qmagazine cu Floriana Jucan, apoi la revista Confidential a lui Cristi Brancu – ex sef la VIP. Din emisiunea Money Channel: zice ea ca daca se implica acum 5 ani poate ca lucrurile nu ar fi stat asa in RO acum. Frate, acum 5 ani ea avea 25 de ani. Vreau si eu cinci gagici care la varsta asta se gandesc la politica, tara, neam. Si care arata ca Svet 🙂 Ca sa le scot la un cico…
2. Ce-ar fi Dragos sa afli si sa ne spui, daca chiar esti interesat, cum de a ajuns ea in prime time la Money Channel, sa vorbeasca jumate de ora ? Cum de Business Standard deschide ziarul cu ea ? De ce nu a preluat povestea Realitatea ? Pentru ca e vorba doar de o incalzire pentru Liga Mare (ma scuzi, stii ca audienta MC si BSt. nu sparg norma) ? Sau Realitatea nu a vrut sa puna botul ? Sau poate e vorba de un simplu PR pe bani pentru ea si firma ei/grupul ei de afaceri ? Emisiunea incepe cu “am o firma, iata cu ce se ocupa ea bla, bla, imi fac reclama uraaaa”. Pe scurt: a fost pe bani toata treaba sau nu ? APoi afla cine a dat banii si daca are legatura cu vreun partid. A si vezi daca numele Cozmin Gusa apare pe undeva. Si zi-ne si noua, la prosti 🙂
3. Ce vrea ea de fapt, in cazul in care nu e doar un “iepure” electoral lansat de vreun partid pentru a-i ralia pe nehotaratii/scarbitii de pe Facebook si din mediul de afaceri ? Eu m-am saturat de scursorile care ne conduc, dar si de vorbe goale, fantezii politice, idei marete si nefezabile. Ea vrea oameni anonimi, nepolitici, capabili, profesionisti. Ca sa ce ? Sa-i duca in Parlament ? A aflat ca au trecut alegerile parlamentare si ca mai vin peste 4 ani ?
Sau poate vrea un presedinte de acest gen, ca, oh da, vin alegerile in noiembrie. Presedintele este ea, unul dintre prietenii ei (scuze dar nici unul dintre cei cinci propusi de ea nu ma convinge politic, ci in cel mai bun caz poate in domeniile lor de activitate), sau un actual om politic pentru care s-a lansat aceasta mini-campanie (3.500 de oameni pe facebook nu e chiar Matrix Revolutions, corect ?) ?
Da, sunt multe lucruri care nu se pupa, chiar daca initiativa pare la prima vedere misto. Da, nimic nu e intamplator in mass media si in politica. Da, sunt un carcotas care a observat in timp ce scrie o coincidenta funny: EBA si Svet vin amandoua din Dorobanti (acolo e firma ei de relocari). Diferenta e ca Svet pare mai desteapta, are banii ei si poate si-a pus mainile in sold si si-a zis “ma face pe mine tuta asta de EBA ?” Ea insasi zice ca EBA nu a cedat si pentru asta o admira. Saraca insa pare sa uite ca pe tatal ei nu-l cheama Basescu.
Scuze de lungime 🙂
dStanca
Aug 30, 2009 @ 16:45:10
@cucubau:
1. Eu zic ca sunt. 25 de ani nu mai e putin. Fondatorul Facebook are 27.
2. Nu lucrez la Money Channel si nici la Business Standard, dar colegii mei ma asigura ca nu e niciun contract comercial la mijloc, doar un subiect editorial-driven. Si asa si pare, la cate expunere a primit, trebuia sa plateasca sute de mii de euro. In plus, te inseli. A fost din greu si pe Realitatea.
3. Eu incep sa cred ca nu are pe nimeni in spate. A avut o idee, a avut succes cu ideea, are niste oameni care se regasesc acolo si, cu asta, basta. Nu isi sustine public cu suficienta convingere ideile.
In rest, da, a lucrat in media, stie cum se atrage atentia, deci a aplicat cateva metode simple. E criza de subiecte, de valori, e vara, deci oricine iese putin din pluton e propulsat spre cer cu viteza luminii.
daniela vitelaru
Aug 29, 2009 @ 21:22:12
@ 10 – mdm:
”mi s-ar fi parut interesant un astfel de manifest daca venea de la niste studenti, jurnalsiti,scriitori, oameni necunoscuti,dar pregatiti si cu onestitea elanului celor care cunosc toate mediile sociale si stiu ce vorbesc”.
si pe mine ma incearca supararea de ceva vreme incoace, suparare exprimata pe blog intr-o asa zisa scrisoare deschisa catre mircea geoana.
http://danielavitelaru.wordpress.com/2009/08/17/scrisoare-deschisa/
vazand comentariile, ma intreb oare, e posibil ca ”supararea mea” sa inte in conflict cu ”supararea” domnisoarei?
dStanca
Aug 30, 2009 @ 16:50:05
@ daniela vitelaru:
interesant. porneste un fenomen social media. si mai interesant e ca e pornit de doamne, domnisoare, nu de domni. ce mai, e clar: voi conduceti lumea! 😉
Blog Costi Rogozanu » Blog Archive » Hai sa dam mînă cu mînă, toţi corporatiştii de limbă română
Aug 30, 2009 @ 13:15:01
[…] articol din Business Standard recomandat de cineva pe facebook. Si am găsit mai multe detalii pe blogul lui Dragos (inclusiv emisiunea TV) E clar, vine dintr-o sensibilitate romaneasca a crizei (in care as incadra […]
Bleen
Aug 30, 2009 @ 16:32:32
Pînă la urmă cui aparţine textul? L-a scris ALexandra Svet cînd i-au blocat conturile (aşa cum susţine) sau Carmen Camelia Ciubota? Tot de la conturi blocate i se trage şi Carmen Cameliei? General manageriţele reacţionează cu texte identice cînd li se blochează conturile pentru neplata impozitelor?
PS. Textul e compunere care combină şcolăreşte clişeele acneice cu cele cosmopolitane. Şi un pic de manual de istorie din clasa a III a, ediţia 87-88. Tocmai d-aia s-ar putea să aibă succes.
dStanca
Aug 30, 2009 @ 16:47:47
@Bleen:
Poate e opera colectiva:) In rest, asa cum e ea, parca e preferabila altor personaje. Nu?
Bleen
Aug 30, 2009 @ 16:34:41
Şi după ce cîştigă preşedinţia, dă decret şi îşi deblochează conturile?
Bleen
Aug 30, 2009 @ 16:37:51
Români, întoarceţi-vă acasă! De ce n-a zis-o direct: relocaţi-vă?
Bleen
Aug 30, 2009 @ 17:12:04
@Dragoş Stanca
De ce ar fi preferabilă altor personaje? Ok, arată bine, are….cum se zice….track record, balls dar nu e enough.
PS.Deoamcdată nu avem dreptul să nu pornim de la prezumţia de sinceritate şi bună credinţă. Deocamdată (deşi maternitatea textului deja lasă o umbră de îndoială asupra motivaţiilor şi scopurilor, dar, mă rog, să zicem că nu e aşa de importantă). Interesant de văzut cum va evolua. Orice revoltă e un program, orice critică se face în numele unui sistem de valori. Revolta respectivei domnişoare se face în numele uno valori, pornind de la nişte premise (aşa nu e bine – aşa e bine), aşa că ar trebui să vedem şi partea a doua a mesajului. Ce propune? (fiindcă, fie vorba între noi, deocamdată nu a propus nimic în afară de nişte îndemnuri de film hollywoodian despre echipa olimpică de patinaj). Ori rămîne la stadiul de PR şi vizibilitate pentru ea şi firmă (ceea ce nu e ok, e totuşi o înşelăciune mult prea ostentativă), ori se lasă de afaceri şi face un partid (ea şi cu încă vreo cîăteva sute de mii de corporatişti), ori se înhamă mai mult sau mai puţin manifest la căruţa unuia dintre candidaţi. Oprescu?
Bleen
Aug 30, 2009 @ 17:20:01
Ok, implicaţi-vă! Cum? Sînt două posibilităţi: faceţi un partid sau susţineţi una dintre taberele actuale. Bine, mai e şi varianta blazat-inteligentă: în semn de protest nu mergem la vot, politicienii se vor tăvăli pe jos de plîns.
Asta n-am înţeles: ce înţelege Alexandra Svet/Camelia Ciubota prin implicare? Concret.
daniela vitelaru
Aug 30, 2009 @ 19:12:02
@ dragos stanca:
e o lume a barbatilor in care femeile au preluat haturile pentru ca s-au plictisit sa le meaga din rau in mai rau…
iti spun sincer ca m-am saturat sa fiu condusa de prosti, de foarte prosti, de incredibil de prosti sau mai rau…de pupincuristi…
Romania, oricat de nationalista as fi eu, m-a epuizat…si, sincer, nu mai vreau!
daniela vitelaru
Aug 30, 2009 @ 19:15:38
@ Bleen, Bleen, Bleen: suparat mai esti frate…asta daca nu esti misogin…
mdm
Aug 30, 2009 @ 19:43:39
@daniela vitelaru:incerc un raspuns, desi raspunsurile nu sunt la mine.spre deosebire de domnisoara in cauza tu esti necunoscuta care vrea sa-si construiasca viitorul, care nu e invitata nicaieri sa-si spuna pasul, care nu are prieteni “selecti”,care a trait niste experiente adevarate, care are buna credinta,care nu se teme de munca si nu s-a cocotat direct in bmw si trece pe verde clacsonand pe “nesimtitii” de pietoni care au indraznit sa respecte semnul de circulatie.exista mari diferente si ar trebui sa le sesizezi singura.domnisoara respectiva nu ar sta in veci cu tine la aceeasi masa pt ca nu sunteti din aceeasi categorie.crezi ca te-ar ajuta?cu ce?ti-ar spune da, poate,ti-ar promite si ar uita,sau te-ar ajuta doar ca sa iasa ea bine(in speta grupul pe care-l reprezinta), deci te -ar folosi.are domnisoara vreun proiect concret de schimbare?cand protestezi cu adevarat trebuie sa oferi alternativa, ceea ce nu e simplu nici macar de conceptualizat.si sa-ti mai spun ceva:intotdeauna , istoria iti poate confirma asta, unii s-au folosit de altii, adica de mase, pt foloasele lor.e in legea firii. nu-ti fa iluzii in legatura cu profunzimea unor personaje si asa zisa lor dorinta de disidenta. domnisoara respectiva habar nu are ca exista batrani care trag apa doar o data pe zi la wc pt a economisi sau ca-si fac supa din oase pt ca atat isi permit, domnisoara respectiva n-ar sti ce sfat sa dea unor femei destepte care-si cauta un job pe calea normala si care nu reusesc pt ca n-au sustinerea unui x sau y, domnisoara respectiva habar nu are de multe si nu are sens sa le enumar. ea reprezinta o categorie care nu se regaseste in marea masa, o categorie care nu are valori dar care pretinde sa dea exemplu.batalia ta nu e batalia ei. nu geoana te-a alungat sau ne alunga, noi toti ne alungam si alungam ca sa fac un joc de cuvinte. un domn simplu mi-a dat urmatoarea replica:domnisoara, romanul atata timp cat are o firmitura de pus pe masa nu se revolta.ce-ti spune asta?… problemele sunt multe si grele si crede-ma ca e greu sa gasesti raspunsuri pentru fiecare om care are propriile vise si nevoi…cine ii vede pe toti?cine ii poate reprezenta pe toti?nu exista raspuns, fiecare din noi are o batalie de dus si daca sunt oameni ca tine si ca altii ce nu-si gasesc reprezentarea in politicienii care exista ar trb sa va gasiti aceasta reprezentare intr-o platforma reala nu una falsa, lipsita de continut al unor privilegiati ai sistemului.si trebuie mai intai sesizata diferenta dintre iluzii si realitate.”supararea” ta nu e “supararea” ei si o stii si tu. ps-apropo de geoana,politicienii romani au o problema:au consilieri cretini care nu sunt consilieri in adevaratul sens al cuvantului si nu se pricep decat la tehnici de manipulare, in rest sunt pe dinafara si de aici multe prostii debitate. ti-o spun din experienta celor vazute.foarte putini gandesc cu propriul lor creier 🙂
bugsy
Aug 30, 2009 @ 19:44:42
Cred ca sa s/a nascut ideea Alexandrei: Doua fete s-au intalnit, “ma lasi”, la o cafea de fitze pe Dorobanti, imediat dupa ce EBA, “ma lasi”, a ajuns europarlamentar. “,La naiba!”, a zis una dintre fete, “si eu vreau euroshopping pe banii prostilor”. “Hai tu, sa facem si noi ceva, sa schimbam lucrurile in Romania asta imputita. Uite, eu o stiu pe Mihaela care a fost boss pe la Ogilvy, tu te ai pe bune cu Floriana, ca scrii la revista ei, hai sa o punem de o declaratie program”. “Da, fata, ce idee buna ai! Hai sa ne face si noi politicieni! Platesti tu capucinele?” … Si au pus/o pe facebook!
Daca e sa fie o schimbare in viata politica, as paria pe Remus Cernea. Un prim atu de partea lui: nu/si bea cafeaua in Dorobanti! Plus: asculta Tiamat, My Dying Bride, Paradise Lost & stuff like this!
Outlander
Aug 31, 2009 @ 10:57:54
tu cu cine tii mai ***********? din ce tara esti? nu din Romania???!!!!!! ALEXANDRA ARE DREPTATE TREZITI-VA! ASTA NU E ROMANIA NOASTRA! pana si fostiii mei profesori erau mai culti decat eba si becali! RUSINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
horea
Aug 31, 2009 @ 14:23:47
pentru laura:
de 15 minute ma gandesc cum sa-ti spun ce bine mi-au “cazut” cuvintele tale. Nu stiu. Te intreb, totusi, care ar fi cei 5 ai tai.
Multumesc.
andrei
Aug 31, 2009 @ 17:34:40
si tu, si eu cunoastem cel putin cinci oameni care NU pun virgula intre subiectul multiplu si predicat.
laura
Aug 31, 2009 @ 18:11:09
bugsy, mdm, horea: mulţumesc pt aprecieri.
horea: “5 ai tăi” înseamnă 5 prieteni care să facă politică la vârf sau 5 prieteni profesionişti în diferite domenii? sau nu ne referim la prieteni? 🙂
Margareta
Aug 31, 2009 @ 20:56:49
3.500 de tineri ? daca cei de varsta a 2-a si a 3-a ar fi mai familiarizati cu mediul internet-ului ar subscrie de 10 ori ,de 100 de ori ,de miliarde de ori la protestul d-rei Svet. Chiar,miseii nu mai au rusine , toata mascarada de care sunt instare nu mai are nici o perdea , te scuipa in fata cu tupeul lor . Voi sunteti capabili sa vedeti ca ne ducem de rapa? Sunteti instare sa vedeti tineretul dezorientat , fara perspective , demoralizat de promovarea nonvalorii , aruncat in pragul sinuciderii sau al crimei ?
Pentru ce am iesit in strada ? Sa deschidem front de lucru smecherilor ? In orasul in care locuiesc cei mai cautati in coarne sunt astazi unii care de 8 clase obligatorii n-au fost capabili sa treaca pana dupa Revolutie ,cand au devenit si doctoranzi .
Solutia ar fi o noua Revolutie , sa intram cu totii in concediu fara plata , sa inchidem usile si sa iesim in strada ,cu piepturile dezgolite, sa ne impuste pe toti , sa ramana ei cu tot ce au furat sa se sature……
geani
Sep 01, 2009 @ 02:43:05
Romania va fi a copiilor nostri …a noastra inca nu!. Poate ca ce vrea sa faca Alexandra ar face oricare roman la randul lui dar neincrederea in sistem
il impiedica mereu … si eu ma gandesc, oare pot face ceva pentru Romania ? ..da pot ! doar daca ar mai fi cateva milioane de romani care sa gandeasca ca mine.
Nicu T
Sep 01, 2009 @ 22:20:29
@mdm
Recent am aflat cum sta treaba si cu oamenii despre care vb in postarea 10,am pornit si eu o mica afacere,cel care se ocupa de facut proiectul are doctoratul este un om deosebit de cult si face asta de ani buni de zile. teoretician este bun si a indrumat multe firme,care au si reusit in domeniu respectiv.L-am intrebat de ce nu face si el o firma in domeniu,banii necesari iar avea,nu are curajul de a risca.
Poti sa fi bun teoreticean si foarte doct si cult,dar teoria ca si teoria,daca nu ai curajul si taria de a pune in practica,are doar valoare teoretica.Si mai cunosc multe astfel de persoane deosebite la universitate unde sunt student si la alte universitati.Dar una este teoria si alta este sa te si implici.Careente lingvistice exista si vor exista ,nu exista oameni perfecti,exista doar oameni care se straduie.Daca un om stie bine gramatica asta nu inseamna ca se va descurca in domeniu fizicii nucleare si invers ai valabil,nu poti sa le sti pe toate.
mdm
Sep 01, 2009 @ 23:22:13
@Nicu T
una la mana… generalizezi.doi la mana,faptul ca face proiectul inseamna un anume gen de implicare.el face proiectul de la care tu pornesti, deci iti ofera baza.trei, mesajul meu era cu totul altul.patru, marea masa nu este formata din afaceristi, ci din cei care lucreaza pt ei si din multe alte categorii. prin urmare un mesaj pt aceasta masa trb sa vina de la oameni care au legatura cu realitatea lor, cu un anumit crez,oameni in stare sa emita idei, teorii din care sa rezulte faptele sau sa puna bazele faptelor.apoi faptul ca nu are curaj sa riste este o optiune care deriva din anumiti factori si care maine pot disparea si astfel situatia sa se schimbe. si inca ceva… poti sa ai o afacere… dar asta nu inseamna ca esti calificat in stiinta administratiei publice.managementul celor doua este total distinct si prin urmare solutiile politice pentru mase nu sunt la oamenii de afaceri. ei reprezinta un grup puternic de influenta pt ca le lipseste contraponderea, una care ar fi necesara.vorba mogulului :D…intariti va statul
Puiu P
Sep 01, 2009 @ 23:34:18
“Nu poti sa le STI pe toate!” zice Nicu T, marele filozof Nicu T…Retin, cu placere ca, daca nu stii gramatica inseamna ca esti profesor de fizica cuantica…Si, daca nu esti profesor de cuantica si nici nu stii sa scrii corect, poti, macar, sa castigi un ban pe Taraf TV…Romania, The land of…si aici este loc de multa imaginatie!…
Imi plac mesajele de tipul: ” Sunt multi oameni valorosi, ca noi, in Romania!” Ca noi si ca Nicu T; ca noi si ca Floriana Jucan… Si, culmea, desi suntem perfecti, suntem condusi de niste idioti analfabeti, agramati…Si, culmea, foarte bogati!
Nu am incredere in tine! Arati prea bine, mirosi prea frumos ( sunt convins ) si vorbesti prea corect! Se poate spune “prea corect”? In context! Cu sau fara licenta poetica!Un fel de coboara in jos! Ca, doar noi doi si Eminescu stim sa o facem! Si, poate, Camelia Sucu!
Fii atenta! Doamna asta, ca altfel nu ii pot spune, are foarte multi bani!…Sa nu cumva sa devina un fel de Casuneanu pentru presedintele Svet!
Spor la salvat Romania!
Puiu
mdm
Sep 01, 2009 @ 23:36:13
@Nicu T
ca sa mai si glumim…iti dau si un altfel de raspuns..si eu am fost sefa de departament ca dStanca, dar n-am ajuns manager ca el, nu ca n-am vrut :D.