DA, ce a facut ministresa tineretului e revoltator. DA, trebuie demisa. DA, sustin campania GSP. DA, vibrez, indignat, citind avalansa de argumente expuse de Tolo & Co.
DA. DAR…
Violul mediatic la care e supusa de zile in sir Monica Iacob-Ridzi a inceput sa devina enervant. De ce? Pentru ca – dincolo de fondul corect al problemei – avalansa de articole si emisiuni pe tema asta tradeaza o frustrare adanca, ascunsa in sufletul gazetarilor romani si asimilata in ADN-ul bolnav al multor institutii media.
(“Detaliu“: Romania traverseaza o perioada extrem de dificila. Se apropie de colaps. Si e „condusa”, cu voiosie, spre dezastru, de o alianta de carton, de o adunatura de incompetenti care nu vad in fata ochilor decat rafuiala politica pe mize mai degraba personale decat care tin de interesele tarii… Cu toate astea, mii de pagini de ziar si sute de minute pe tv sunt consumate, obsesiv, de cateva zile, cu un caz, in esenta, derizoriu).
UpDate: Cititi si replica lui Tolo: Micuta Ridzi si monstrul media
Da, o fi furat. Sau o fi risipit bani publici din prostie. Ok. Am inteles. Sa fie demisa si judecata. Punct.
Nr. 1 pe agenda publica trebuie sa fie criza financiara si solutiile de reducere a efectelor ei!
Chiar daca nu e. Chiar daca acest caz e, fara indoiala, un subiect important, care trebuie dezbatut pe larg, nu ma deranjeaza neaparat “violul” la care e supusa Ridzi, nici anvergura si nici insistenta campaniei (poate e singura sansa sa se schimbe ceva, sa se miste un pic lucrurile spre normalitate). Faptul ca alte ziare si televiziuni au preluat subiectul, l-au continuat, l-au dezvoltat sau doar au sustinut campania GSP e un lucru bun, in esenta. Dar fenomenul e prea rar, prea izolat si, prin urmare, devine exacerbat si exagerat.
Prin pierderea simtului masurii, Monica Iacob-Ridzi se transforma, astfel, intr-o victima. O victima necesara, poate. Necesara, insa, numai daca lucrurile nu se opresc aici.
Ceea ce ma deranjeaza insa cel mai tare – dincolo de imobilismul si lipsa de reactie a Guvernului, chestie care nu prea mai mira pe nimeni… – e ca acest caz e singurul subiect greu de investigatie din ultimele (multe) luni, care a unit intreaga presa.
Reactia tip haita in cazul Ridzi dezvaluie frustrarea si impotenta care a blegit jurnalismul de investigatie din Romania.
Un jurnalism vlaguit de lipsa de resurse si timp necesar unei anchete serioase, slabit de anchete scoase de la tipar pe filiere politice sau/sau economice, foame, teama de a „nu avea probleme”, interese personale sau de grup.
Incepe sa fie exagerat. Aproape toti gazetarii au napustit, ca niste puscariasi care nu au mai vazut femeie de 10 ani, sa „violeze” zile in sir o victima perfecta: nu e foarte bazata, nu e foarte protejata, miza exista, dar nu e majora (orice suma mai mare de 100.000 de euro suna bine la popor; ca a furat 100.000 sau 1.000.000 nu mai conteaza in ochii poporului care castiga 100 de euro pe luna).
Deci, sa-i dam la gioale! Nu exista niciun risc. Nu e nicio problema, nu isi pericliteaza nimeni jobul. Plus ca piatra a fost aruncata de altii, prima data. Pe scurt, e ok. Iese un pic de rating, se mai vinde un ziar, se mai viziteaza un site.
Iar prostia doamnei ministru, care spune printre dinti ceva de genul „bine ca pe altii nu ii vedeti, bine ca la alte ministere se dau gauri mult mai mari si nu scrie nimeni”, ascunde un adevar dureros: afaceri cu bani publici de genul celor facute de MTS sunt sute, poate mii. Si merg de la cel mai mic la cel mai inalt nivel.
Ok. Unde sunt acele cazuri? De ce nu au fost dezvaluite pana acum? Vor fi dezvaluite, de acum incolo? S-a pornit bulgarele? Se sparge buba? Slabe sperante…
Va spun eu ce se va intampla: va merge acelasi mecanism, mai departe, doar ca se va rafina. Se va rafina pana intr-acolo incat nu va mai aparea, niciodata, nimic. Doar cand Sertarul Pandorei se va deshide iar. Cand trebuie.
In sfarsit, ma bucur totusi ca, in impotenta lor cu accente cronice, marii jurnalisti investigatori din Romania au intregistrat o mica erectie. Excitati, culmea, de un ziar de sport (unde, ironic, inca se mai face jurnalism adevarat si se duce subiectul pana la capat…).
Poate, cu putina bafta, privind spectacolul, le vine sangele-n pix si adevaratilor jurnalisti in adormire, care stiu sa faca o investigatie adevarata.
Si, cu un drum, o sa mai vedem si noi in lunile care vin niste dezvaluiri adevarate,virile, cu o miza reala. Plus niste nume grele strivite sub ploaia de pixeli si cerneala.
Pana atunci, opriti violul. Sunt satisfacut. Va multumesc.
PS Si scrieti si vorbiti mai mult de criza. Pana cand mai aveti unde sa o faceti…
catalin tolontan
Jun 25, 2009 @ 14:40:26
Dragos, stii unde nu sint de acord cu tine?
Acolo unde rastorni raportul de forte. In opinia mea, cadrul e acesta: intr-un moment in care toata lumea vorbeste despre moartea presei scrisa si despre futilitatea demersului gazetaresc in general, un ziar (nu conteaza ca e gsp) vine cu niste probe clare, oficiale.
Impotriva cui? Impotriva unuia dintre cei mai promitatori tineri politicieni, parlamentar si ministru, membru in cel mai puternic partid si prietena si promotera politica a fiicei celui mai influent om al Romaniei: Traian Basescu.
Mai mult, dezvaluirile vizeaza complicitatea dintre Guvern si televiziuni. Doua forte fata de care presa scrisa si netul sint in inferioritate clara. Si developeaza un sistem, nu un caz, ceea ce enerveaza pe toata lumea din zona TV, guvernamentala, politica si institutionala.
Modelul tau este gresit, dupa parerea mea. Ridzi cea mica si neajutorata, in fata fortei abuzive a presei. Serios? Ia uita-te si la varianta mea, nu trebuie neaparat sa mi-o aprobi: cetateanul e mintit si-i sint bagate pe nas sute de stiri false in doua zile, una la 7 minute doar pe posturile de stiri! Cum se face asta? Cu forta Guvernului, cu banii publici, cu sute de angajati care sint pusi la treaba, stii ca oamenii de la biroul de presa de la MTS au fost pusi sa receptioneze stirile false prin semnatura? Si cu complicitatea televiziunilor.
The end. Cind totul se afla, ziarele scriu, netul preia, apar forme virtuale de exprimare, chiar si televiziunile dau drumul la dezbateri si Guvernul tace bine mersi. Cu bugetul sau urias, cu aparatul administrativ urias. Cu politicienii care incearca sa spuna ca totul e o comanda politica.
Cine e uriasul? Si cine e victima?
Cu prietenie,
Catalin
dStanca
Jun 25, 2009 @ 14:59:25
@Catalin Tolontan:
Catalin,
Eu nu contest nici faptul ca e un caz grav care trebuie dezbatut, nici ca e nevoie de astfel de dezvaluiri, etc. Nu contest nimic din punct de vedere calitativ. Dar, cantitativ, este exagerat ce se intampla.
Ok, totul s-ar opri daca Basescu ar da verde pentru demiterea prietenei fiicei sale. Slabe sperante. Pana atunci, agenda publica e confiscata de acest caz: daca s-ar rostogoli bulgarele si s-ar sparge buba si am vedea si alte cazuri similare, ok, as fi multumit.
Dar deja fac toxiinfectie informationala daca mai aud Ridzi in sus si in jos peste tot.
Si, repet, sunt lucruri nasoale care se intampla si pe care ar trebui insistat. Suntem condusi spre dezastru economic de o putere inapta sa inteleaga ce i se intampla, care e mai preocupata sa o protejeze pe femeia asta decat sa reduca efectele crizei.
In fine, restul argumentelor le-am zis mai sus.
E o opinie pe care mi-o mentin.
Tot cu prietenie:)
mihai
Jun 25, 2009 @ 15:11:51
Tolo e subiectiv. Miza e prea mica in fond, e vorba de putini bani si e vorba de lucruri care nu muta muntii din loc. Nu zice nimeni ca Ridzi nu merita sfasiata mediatic, nu doar pentru invatarea ei de minte ci pentru a vedea si ceilalti ca presa nu doarme. Dar sa credem ca intereseaza pe cineva atat de tare subiectul cu banii sparti de Ridzi si ca au fost oameni indusi in eroare de stirile cumparate de ea…e prea mult. 70% dintre romani don’t give a fuck…n-au fost la vot, nu-i intereseaza Ridzi, ei vor sa stie cat e euro si daca se mai fac disponibilizari.
Faptul ca ancheta a inceput de la gsp nu are nicio relevanta, intreadevar nu au mai fost de mult anchete duse pana la capat, dar redundanta vine tocmai din faptul ca un ziar ca gsp stie ca nu mai are sanse in urmatorul an si jumatate sa prinda un asemenea subiect, d-aia il intinde acum in toate directiile. Celelalte medii insa, fac exact ce fac la fiecare subiect tare…preiua, dezbat, analizeaza si apoi se uita….Simtul civic nu exista, oamenii nu mor sa stie daca cu banii furati de Ridzi s-au distrat tinerii sau s-a cumparat publicitate politica. Miza e mare doar pentru orgoliile ziaristilor…sa poata sa zica Tolo peste 2 ani “Suntem ziarul care a demis un ministru”…ATAT, e trist, dar adevarat!
Victor Ciutacu
Jun 25, 2009 @ 15:53:32
Dragos, FONDUL problemei e ca, pe vreme de CRIZA, un ministru ARUNCA BANII pe fereastra si declara furios ca nu-l intereseaza CAT COSTA.
dStanca
Jun 25, 2009 @ 15:57:03
@Victor Ciutacu: Foarte corect. Este si asta “un fond” al problemei. “Fondul meu” era colateral acestui aspect.
Danu
Jun 25, 2009 @ 15:58:44
In opinia mea raportul de forte este urmatorul: Ridzi ne violeaza pervers si zambind sarcastic. Suntem tinuti de maini si de picioare de Basescu si clica lui. Noi urlam. Si urlam. Si vom mai urla. Si vom sfarsi iubindu-ne calaul si indragostinde-ne de tortionari. Iar lui Tolo. O palma peste ceafa ca a indraznit sa ridice glasul! Pentru ca sa nu uitam, da!? : cosorul este format din doua parti…
dStanca
Jun 25, 2009 @ 16:01:04
@Danu: Nu ai inteles. Sunt de acord cu Tolo. Deci nici vorba de palma peste ceafa. L-am felicitat de ma dor falcile pe acest subiect. Fondul e altul. Nu il reiau.
muntele
Jun 25, 2009 @ 16:13:12
dacă am ajuns să credem, din convingere, că faptele semi-penale, descoperite, ale unui ministru, oricare ar fi el, sunt o miză mică, atunci e nasol. dar nasol de tot. e înfricoşător de nasol.
dStanca
Jun 25, 2009 @ 16:22:14
@muntele: my point exactly. consideram de o importanta cosmica o poveste relativ banala, care la nivel guvernamental se intampla uzual si ne bucuram ca niste copii frustrati ca am vazut un coltz din coada balenei.
dStanca
Jun 25, 2009 @ 16:23:20
@muntele: nu zic ca nu e corect si nici ca nu trebuie zdrobita ministresa pentru greselile pe care, se pare, le-a facut. zic ca gata, am inteles, ajunge, sa fie demisa si judecata. let’s move forward ca se scufunda barca. tara. pe bune.
marius
Jun 25, 2009 @ 16:30:44
sunt foarte curios cat o sa mai “insiste” presa pe acest subiect si daca se vor lua masurile necesare de cei care trebuie. Problema este ca deja m-am saturat, ca si spectator, de insistenta mediatica pe acest subiect
mihai
Jun 25, 2009 @ 16:36:37
tocmai, pana cand nu va fi demisa sau nu se va lua si o alta masura decat tacerea absoluta, “violul” mediatic, cum ii spui, trebuie sa continue. Cat timp nu se ia nicio masura, inseamna ca nu s-a scris/explicat destul cat de grav e cazul, nu? 🙂
dStanca
Jun 25, 2009 @ 16:43:16
@mihai: my point exactly, again:) imi doresc, concomitent, demiterea si mutarea spre alte subiecte a atentiei presei. criza, corupti mai mari, and so on.
Danu
Jun 25, 2009 @ 16:54:50
Ar fi trebuit ca Ridzi sa-si de-a demisia la primul articol. Ar fi trebuit ca Guvernul sa se disocieze de ea. Ar fi trebuit ca partidul din care face parte sa ne spuna ca ceea ce a facut Ridzi nu-l reprezinta. Ar fi trebuit sa nu se scrie atat. Ar fi trebuit sa nu existe aceste mesaje! O Doamne, de ce nu suntem si NOI un popor normal!?
cristiangrosu
Jun 25, 2009 @ 17:38:34
in privinta anchetei GSP ai dreptate numai pana la un punct, Dragos: ca tenacitatea unei atare investigatii poate crea efectul invers celui scontat. miza celor care au apucat in stilul Doberman acest subiect este sa produca efecte – multi dintre ei isi amintesc de consecintele foooarte concrete pe care le-au simtit pe pielea lor in guvernarea Nastase.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:39:19
@cristiangrosu: eu aplaud tenacitatea, ce nu aplaud e faptul ca toata energia presei din ro s-a concentrat pe asta si a devenit obositor. sigur, vina primordiala e a guvernului si a doamnei ministru care nu pare impresionata masiv de campanie.
Cristina
Jun 25, 2009 @ 17:55:49
Violul meditic al ministresei nu vine din exces de zel puritan al jurnalistilor, ci din inertia (auto)mutilarii sistematice a simtului lor critic (care, cu cateva exceptii, a ramas declarativ), si s-a articulat ca o defulare in cascada a frustrarii (din pacate)-ca nu mai au entuziasm, ca prefera temperaturile mediteraneene ale anchetelor abandonate la jumatate de drum, din motive arhicunoscute.
E o evidenta (pentru cei care nu s-ar isi imagineaza ca traiesc ca intr-o o enclava) ca acest caz nu e printre cele mai importante probleme pe care le avem acum.
Si mai e hilar si trist.
Decontextualizand barbar acest caz, devenind foarte selectivi in a condamna si executa vinovatii, si supradimensionandu-l, nu e abordarea corecta din partea media. Dar, desigur, sunt subiectiva si imi asum asta.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:40:33
@Cristina, Danu: De acord, multumesc pentru comentarii.
dStanca
Jun 25, 2009 @ 18:26:31
@All:
Multumesc pentru comentarii si dezbaterea pornita. Imi cer scuze, insa de la aceasta ora organizam, prin F5, si eu moderez o noua editie http://www.DigiCafe.ro, chestiune care ma obliga sa raspund azi mai tarziu si/sau maine dimineata comentariilor voastre – pe care nu voi mai avea timp decat sa le validez din cand in cand (in cazul in care postati de pe un IP de pe care nu ati mai comentat pana acum). Va multumesc pentru intelegere si astept in continuare reactiile voastre.
Corect
Jun 25, 2009 @ 18:33:14
Indiferent daca dna Ridzi e vinovata sau nu, aceasta campanie contra domniei sale miroase urat. Miroase a coalitie a trusturilor legate in vreun fel sau altul de Patriciu si/sau de PSD.
Daca dna Ridzi e vinovata, sa plateasca. Dar daca nu, atunci primul lucru pe care va trebui sa-l faca este sa-i dea in judecata pe toti calomniatorii. Din banii astfel obtinuti, ar putea organiza Zile ale Tineretului in toti anii de mandat care i-au ramas.
Va mai amintiti de cazul Cristoiu, care pentru calomnie era sa-si piarda casa? E nevoie ca acest caz sa se repete. Adica un nou calomniator sa plateasca.
P.S. Parere personala? Greseala apartine vreunui consilier, sau functionar, sau mai multora. Ministrul nu are in atributii negocierea contractelor, nu demnitarul trebuie sa cunoasca preturile de pe piata muzicala romaneasca, nu dna Ridzi trebuia sa stie cate directii de tineret judetene au scene in patrimoniu etc.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:43:58
@Corect: Sincer, va suspectez de prea mult subiectivism. Ati trecut in extrema cealalta. Dna ministru nu e, in cazul de fata, Alba ca Zapada… Asta e sigur.
Ce vreau eu să ştiu… » zoso's blog
Jun 25, 2009 @ 18:40:19
[…] cine a turnat-o pe Rizdi. Nu, nu mă deranjează că e violată de presă, o merită pe deplin (şi trebuie să înfunde puşcăria dacă e vinovată), pur şi simplu […]
calin
Jun 25, 2009 @ 18:52:29
Prieten Stanca, dar reactia de tip haita in cazul guvernului Nastase ce efect a avut? A blegit presa? A facut-o impotenta? Nu cred… Ba din contra! A coalizat o presa dezbinata, care a inceput sa arate goliciunea imparatului.
Ridzi e exemplul perfect al tupeului fara margini, al sentimentului primar ca, daca stampila si semnatura sunt la mine, eu impart cum vreau cash-ul. Ridzi e un ministru prost pentru ca
– e un prost manager. Niciun manager mediocru, dara-mi-te bun, nu inchide ochii atunci cand da un ban pentru ceva. Ar fi trebuit sa negocieze toate cheltuielile sau macar sa puna pe cineva sa le negocieze.
– e un prost comunicator. Atunci cand vezi ca lumea s-a prins, poti sa o dregi mai greu sau mai usor dar poti sa o dregi astfel incat sa bagi gunoiul sub covor. Trebuie doar sa comunici de o maniera potrivita.
– e un prost strateg. Poate suna aiurea dar atunci cand vrei sa furi sau sa faci ceva de care nu ar trebui sa fii mandru, trebuie sa gasesti solutia optima, sa nu lasi urme vizibile. Cu alte cuvinte, iti trebuie o strategie. Iar Ridzi nu o are!
Astea sunt argumentele pentru care Ridzi singura trebuia sa plece de la acest presupus “viol” al presei. Daca nu a facut-o inseamna ca a inceput sa ii placa…
dStanca
Jun 26, 2009 @ 17:08:13
@calin: no comment. good comment. tnx!:)
niku_elektriku
Jun 25, 2009 @ 19:01:15
dragos, si io am simtzit la fel, da’ chiar absolut la fel, despre barbatusii natziei napustitzi asupra unui stirv politic cu tzitze…
am chiar un avans de vreo doo ore in privintza “revelatziei” 🙂 http://nikuelektriku.blogspot.com/2009/06/leantza-sindrome.html
dStanca
Jun 26, 2009 @ 17:07:29
@niku_elektriku, zoltan sebestyen: multumesc, de acord. marile spirite se intalnesc;)
md
Jun 25, 2009 @ 23:01:32
Exact dupa ce dl. Ciutacu a primit eticheta de “Derbedeul draq” la Antena3, a doua zi a fost invitata inocenta ciuta dna Rizdi. Campania din acel moment este raspunsul ciutacesc, plin de ura.
O alta chestiune, daca se stie ca sunt banii poporului nu ar trebui sa se intoarca oare la bugetul de stat?!
dStanca
Jun 26, 2009 @ 19:09:06
@MD:
Sunt obosit, recunosc, dar nu sesizes legatura incriminata: “Exact dupa ce dl. Ciutacu a primit eticheta de “Derbedeul draq” la Antena3, a doua zi a fost invitata inocenta ciuta dna Rizdi. Campania din acel moment este raspunsul ciutacesc, plin de ura“. As aprecia o revenire/clarificare.
Legat de banii de dat inapoi la “popor”, ar fi un gest populist. S-ar intoarce si, de acolo, s-ar toca alti bani, aiurea. De aceasta data, insa, fara sa mai ajunga informatiile la presa. Oricum, din punct de vedere juridic probabil ca exista o procedura care ar putea recupera cumva o parte din suma.
Zoltan Sebestyen
Jun 25, 2009 @ 23:13:40
De acord cu ideea “violului mediatic”. Cantitatea si calitatea discutiilor au depasit importanta si dimensiunea cazului, iar unele reactii au fost nedemne de cei carora le apartin.
medusa
Jun 25, 2009 @ 23:21:22
Eu am o observatie. Nu crezi ca reactia in acest scandal este cu atat mai inversunata dat fiindca avem de-a face cu un politician -femeie si nu barbat? E mai usor sa ataci o femeie, mai ales daca e tanara si neexperimentata. Chiar tu ai folosit termenul “viol” care insinueaza acest lucru. Termenul nu se potriveste in cazul lui Nastase si nici a altor protagonisti barbati din scandalurile de pe scena politica. Nu zic ca e ceva organizat, constient, ci ca tine de cultura noastra, de felul cum tratam femeile drept “sexul slab” si prin care le cerem, inconsient, sa dovedeasca de doua ori mai mult ca sunt calificate si le taxam dublu sau mai mult ori de cate ori gresesc.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 17:06:24
@medusa: cred ca exista, in subtrat, si o frustrare misogino-sexuala in acest caz. insa (sper) nu depaseste, ca pondere, 2% din total. esenta ramane corecta si e alta.
eftimie
Jun 25, 2009 @ 23:51:52
Linşajul mediatic la care este supusa doamna Ritzi este strâns legat de faptul că, totuşi, cei care fac asta sunt GSP. Un ziar care şi-a asumat politici de presă (vroiam să bag bold la politici de presă) ca niciun alt ziar.
E o chestie de atitudine care, corectă sau nu ca şi realitate a acuzatiilor, pune presa in locul acela de a 4-a putere în stat. Singurii care mai fac chestia asta, foarte bine că o fac.
Sunt convis că unul ca Tolo, ar putea aduce o infuzie de cohones la orice ziar din România, indiferent de profilul acestuia.
PS. Poate a mai scris cineva chestia asta prin commenturi, scuze, sunt leneş şi nu le-am citit pe toate.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 17:05:13
@eftimie:
sunt de acord, un ziar quality cu tolo in frunte ar rupe, sunt convins. e o discutie foarte veche si o frustrare personala ca un jurnalist atat de greu si valoros (cel mai valoros, in opinia mea, din romania, privit ca ansamblu scriitura, viziune, capabilitati de management nu doar editorial) a ales sa isi iroseasca talentul la o miza mica, sportul. de unde si exploziile de acest tip, cand prinde un subiect care, aparent, are legatura cu elaboratul proces sut-bara-gol:)
ps iarta-ma, tolo, o spun cu prietenie. si nu o spun prima data, stii.
radu
Jun 25, 2009 @ 23:57:09
@ MEDUSA
Nu este vorba ca este femeie. Este vorba in primul rand ca face parte dintr-o categorie de oameni care imi repugna.
Arivisti de cea mai joasa speat.
Cica ar fi doctor in stiinte ingineresti. Stie macar ce inseamna sa fi inginer? Ma indoiesc foarte tare ca intelege notiunea.
atentie
Jun 26, 2009 @ 00:49:49
Tovarase Stanca,
Pe mine personal, ca urmaritor ocazional de RTV si A3, ma surprinde ca, in loc sa bagati nasul in pamant, pentru ca acum are toata lumea dovada ca faceti stiri pe TV platite PE BANI PUBLICI, adica AI MEI, tot voi sunteti justitiarii lu’ peste. Stiri politice platite cu bani publici! Stiri publicitare! Nu e revoltator, mizerabil, grotesc?
Eu stiu ca matale esti numa’ pe online. Dar e totusi valabil. Nu poti spune ca la noi pe online e ok, aia din TV sunt curvele. Ca nu e asa. Macar si pentru faptul ca realitatea.net preia stiri de pe TV si are TV-ul livestreamed. Asa ca, pana una-alta, sa vedem si ceva cenusa in cap, nu doar nas in vant. Face bine la ten. Tenul obrazului.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 17:01:41
@atetie: Arhi, tu esti? Nu de alta, dar sa fiu facut tovaras si pionier in aceiasi zi e cam prea mult (se rasuceste bunicul legionar in pamant…:)). Eu nu bag niciun nas in niciun pamant, m-am enervat ca am avut acele stiri pe site si le-am sters (habar nu aveam de deal). Iar impresia e falsa: editorialul e complet separat de comercial, cel putin in Realitatea-Catavencu, asa ca zona editoriala nu are cum si de ce sa fie condamnata. Iar zona comerciala, manata de foame si de criza, risca uneori sa scape piciorusul pe acceleratie prea mult, sa iasa bugetul si comisionul. De unde si zeci de certuri interne, te asigur.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 02:17:52
@All: Va multumesc tuturor pentru comentarii, le-am citit pe toate dar rog ingaduinta, voi raspunde maine pentru ca e tarziu si a fost o zi grea. O noapte linistita.
esu
Jun 26, 2009 @ 07:53:54
In principiu sunt de acord ca insistenta asupra cazului este chiar enervanta DAR din pacate in Romania zilelor noastre, la obrazul gros pe care il au unii (majoritatea) oamenilor care ar trebui sa lucreze in beneficiul nostru, ei merita sa fie linsati mediatic.
In Germania, daca presa venea cu o dezvaluire identica, in ziua urmatoare ministrul era demis si ancheta inceputa.
Aici trebuie sa insisti cu nesimtire ca sa se intample ceva, altfel nu esti bagat in seama.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:57:41
@esu: surprindeti un aspect nou, pentru care va felicit, si care imi atenueaza usor opinia exprimata. pe principiul “fight fire with fire” e posibil sa functioneze, in romania, “principiul” sa luptam cu nesimtirea, prin nesimtire:) usor fortat. exacerbare si exagerare, in cazul dat, nu nesimtire. good point!
Parvan
Jun 26, 2009 @ 09:04:42
Esti sigur ca doar cantitatea e amendabila? Tare mi-e teama ca excesele nu au fost doar pe cantitate 🙁 In principiu evident sunt de acord cu tine (vezi link din 19 Iunie).
Comentariu insa are alta motivatie: nu cumva aceasta campanie e dovada ca presa e inca vie? Si nu cumva e un bun studiu de caz ca nu vorbim doar de presa “de calitate” scrisa pe hartie?
dStanca
Jun 26, 2009 @ 19:00:47
@Parvan: Presa este si va ramane vie. Din pacate, cred in continuare ca abia din august-septembrie incolo vom asista la adevaratele efecte ale crizei asupra media, pe care nu le reiau aici. Si ma tem ca multe institutii media utile dpdv social vor disparea.
CALU LU FAT FRUMOS
Jun 26, 2009 @ 09:11:52
Are dreptate Dragos Stanca, si eu am aceeasi impresie. Dar daca spui asta astia te fac portocaliu, ca lucrezi la Cotroceni, Ciutacu iti verifica IP-urile, suna la provideri doar-doar o gasi dovada, desi tot astia care acum se dau anti-Basel l-au votat cu 2 maini. Ipocrizia asta si prefacatoria ieftina curvasaraia intelectuala si morala a unora n-are limite. Sunt gasti, interese si manevre. Nu e aceeasi intensitate in presa la toate cazurile de coruptie sau tampenii pe care le fac ministrii, ci difera dupa interese. Asa ca mai subtire cu obiectivitatea si intransigenta presei. Da lumea nu gandeste si daca-l vede pe unu la tv ca zice o tampenie despre oricine isi zice : da, are dreptate, e la tv, asta stie ca are okelari, deci citeste mult !
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:56:01
@CALUL LUI FAT FRUMOS: Nu sunt de acord 100%. In acest caz sunt aproape sigur ca nu e nicio gasca. E doar o frustrare. Ca nu se afla subiecte grase mai des (sau nu sunt lasate la tipar) si altele.
dan v
Jun 26, 2009 @ 09:30:19
Oricum presa se comporta ca o haita. Reteta: victime sigure, zgandarit umorile publicului, lipsa de simt critic si de onestitate si mai ales de curaj al opiniei.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:54:10
@dan v: nu esti dan voiculescu, nu?:) si tie iti reprosez ca ai cazut in extrema cealalta. nu sunt de acord. exista simt critic, exista onestitate, exista curaj al opiniei. chiar si in presa.
BladHaund
Jun 26, 2009 @ 09:48:24
“Violul” are ca esenta frustrarile existente si a capatat aceasta amploare tocmai pentru ca nimic altceva nu se urneste in sensul diminuarii coruptiei la varf. In mentalul subconstient, cazul de fata s-a aprins ca un fel de pretext pentru revolutia de palat. Exista convingerea inradacinata in subconstient ca odata acest caz rezolvat, va exista un prim precedent pe baza caruia se vor rezolva simplu si rapid (si normal, as adauga eu) si alte cazuri de coruptie, nepotism si dispret pentru contribuabil. Violenta reactiei fata de respectiva este alimentata de distilatul de nesimtire in stare pura de care a dat dovada si, din nou adaug eu, de aspectul fizic de cotofana. Da, discriminam pe baza aspectului. Nu, nu o recunoastem. Daca era madam Udrea sau Eba sau alta “politicianca” de tip “pitzipoanca” reactia ar fi avut alta manifestare.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:52:39
@BladHaund: Corect, nu am nimic de adaugat, doar multumiri pentru opinie.
md
Jun 26, 2009 @ 09:54:19
“După ce preşedintele m-a făcut tonomat, după ce m-a înjurat premierul, ar urma în ordine Patriarhul Bisericii Ortodoxe, Daniel, dar mă aştept ca domnia sa să aibe mai mult bun simţ ca cei doi”, a declarat pentru cotidianul.ro, Ciutacu. Acesta a precizat că nu ştie încă dacă îl va da în judecată pe Boc. “Mă gândesc. Pot să fac asta sau pot să-l fac să sufere”, a adăugat Ciutacu.
http://bit.ly/gJ9FY
Iata un aspect trecut cu vederea. Sa nu subestimezi puterea unui om mic, mai ales ca are si armele potrivite la indemana 🙂
Distilat in stare pura « BladHaund
Jun 26, 2009 @ 09:57:58
[…] insa sa imi asum paternitatea unei expresii introdusa de mine intr-un comentariu pe blogul lui Dragos Stanca, la articolul cu […]
Zeus
Jun 26, 2009 @ 10:13:45
I-am scris lui Catalin, un raspuns la articolele despre Ridzi, unde am intreb simplu, daca nu cumva tinta era defapt EBA ca sa il loveasca pe Basescu. Mi-a cenzurat mesajul, probabil din motive ca s-a simtit cumva jignit, a considerat ca iau in gluma o ancheta serioasa. Nu, nici vorba….pur si simplu era o intrebare “legitima”. Si plecasem de la premiza ca Ridzi era prea “subtire” ca sa merite un asemenea atac. Vad ca acum catalin o da pe fata si spune ca Ridzi e defapt foarte puternica, mai ales prin prisma faptului ca e promotoarea principala a fetei lui Basescu. PUNCT! Cataline. Mi-ai cenzurat un mesaj absolut politicos si justificat si ai incalcat (probabil) moto-ul presei: FARA CENZURA!
dStanca
Jun 26, 2009 @ 18:58:58
@Zeus: Sa stii ca e posibil sa fie vorba de o problema tehnica a IP ului tau, de fapt. Si eu am vazut si publicat mesajul tau doar acum, era in Spam, printre zeci de site-uri XXX si invitatii de a juca la Casino…
Gutza
Jun 26, 2009 @ 10:40:38
Am scris şi la postul precedent pe subiectul ăsta că:
1. sper că acest caz să zgândăre orgoliul jurnaliştilor de investigaţie din România (am dat şi un pont care ar merita documentat 🙂 , pt. că nu îl pot documenta de la Cluj)
2. “cazul Ridzi” văzut în asamblu (nu doar singular), nu e deloc derizoriu, ci reprezentativ pentru sistem; sunt convins că dacă vor fi luate la puricat toate contractele publice ale Guvernului vor ieşi la iveală şi balaurii mari, asta zic eu că e miza reală; are cineva nervii, coloana, resursele, independenţa şi mintea să o facă?
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:51:41
@Gutza:
1. Si eu sper. Tocmai asta si zic.
2. Asa e. Dar vor fi luate la puricat. Tu ce crezi?
BlacKat
Jun 26, 2009 @ 11:18:22
Urmind logica dlui Stancu ar insemna ca si Dreyfuss a fost un caz minor, si taxa pe ceai a guvernului britanic in colonia America a fost un lucru minor si, mai in actualitate, problema deconturilor aberante facute de parlamentarii britanici a fost un lucru de nimic (nu mai tin minte sumele, dar nu ajungeau in nici un caz la 500 000 de euro) si uitati-va ce efecte uriase a avut acel scandal devoalat de niste jurnalisti!
NU sint lucruri marunte. Sint marturii ale unor sisteme aberante si ele trebuie taxate cu indirjire. Aveti dreptate insa ca demersul trebuie continuat. Trebuie sa produca efecte importante. Daca umilii cetateni ai Bostonului doar s-ar fi indignat si nu ar fi ajuns sa arunce in mare ceaiul, multumindu-se doar sa isi verse minia in discutii pe marginea unor articolase de ziar, probabil ca SUA ar fi si azi colonie britanica.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:50:45
@BlacKat: De acord insa zic sa pastram totusi proportiile. Principiul general, da, e corect. Sunt Stanca, nu Stancu, ma bucur de cunostinta, Cristi:)
Patriciu are dreptate. Aşa, şi? » subiectiv | pur si simplu
Jun 26, 2009 @ 11:41:56
[…] aşa cum bine spune şi Dragoş Stanca, poate şi din cauză că am considerat că este un viol mediatic. Poate şi din cauză că am constatat că presa românească a pus botul la oferta generoasă a […]
Andrei
Jun 26, 2009 @ 14:53:29
E corect ca doamna ministru, si cei din staff-ul ei sa plateasca, daca sunt gasiti vinovati de justitie, nu de presa (lucru recunoscut si de Tolo).
Pe de alta parte uitam prea repede de marile lovituri- de exemplu de cele 100 miliaone date de politia romana pe achizitia de noi masini, a se vedea celebrul Logan de 70,000 de euro. Acolo vad ca nu s-a mai isterizat nimeni, desi furtul este colosal in acest caz.
In cazul MTS exista totusi niste justificari, asa cat am putut sa-mi dau seama, cam pe jumatate din suma: adika formatiile n-au primit 30,000 euro, dar au primit 15.000 mii si tot asa. Pe cand in cazul cu Loganul cred ca procentul creste peste 50% ceea ce inseamna un furt de doar 50 milioane de euro. Sigur ambele cazuri sunt penale, dar as vrea sa vedem si alte cazuri aduse in lumina reflectoarelor si tinut de ele.
De aici rezulta si unul din marile merite ale gsp: faptul ca a tinut cu dintii de acest caz si merge pana in panzele albe(sigur si cu ajutor din interiorul ministerului). Pe cand, in alte cazuri, lucrul acesta nu prea s-a intamplat, si sa nu uitam ca si domnul David a fost un rasfatzat al televiziunilor ( a se vedea si decizia CNA din cazul Ritzi) pt care iarasi gsp merita aplaudat.
Cat despre ce zice domnul Stanca totusi imi e greu sa cred ca cei din politica si inclusiv presa se pot axa pe solutii pentru criza asta pentru ca, sigur cu mici exceptii, marea majoritate nu se pricep la asa ceva.
Andrei
dStanca
Jun 26, 2009 @ 16:49:18
@Andrei: Eu semnalam exact asta: cazurile sunt prea rare, si cand apar nu sunt neaparat rechinii grei plus ca s-a facut o coalizare isterica pe o miza cu miza dar fara miza majora:) Adica daca era vorba de Elena Basescu pun pariu ca erau mult mai nuantate lucrurile. Legat de criza, daca nu exista solutii care sa fie generate (si) de clasa politica, dezastrul este cert.
Ridzi, Tolo, gangbang si jurnalism
Jun 26, 2009 @ 16:39:15
[…] patriotice, ca sa lupte impotriva dusmanului comun, Ridzi, violand-o in fund, pardon, mediatic (vorba lui Stanca) cu toate instrumentele de care […]
Bogdan
Jun 26, 2009 @ 17:06:10
Salut Dragos…e prima data cand iti citesc blog-ul (multumirile i se trimit lui Tolo)…vizavi de acest subiect, mie mi se pare ca mass-media face inca prea putin. Ar trebui haituta in acest fel, sau poate mai rau, toata clasa politica din tara noastra.
Sunt sigur ca acest caz Ridzi nu e singular, nu e primul si cu siguranta nu a fost nici ultimul.
Din pacate, cu atat vom ramane: cu “haituirea” de catre mass-media, pentru ca autoritatile (vorba lui Badea: care autoritati?) nu vor face nimic. Deci, sa lasam ca macar presa sa vorbeasca (nu includ aici “ziarele colorate”…ci adevaratii jurnalisti)
dStanca
Jun 26, 2009 @ 19:04:56
@Bogdan: Sunt perfect de acord. Sa vorbeasca. Atat cat trebuie, insa. Mai des si pe teme mai diverse. Atat. Multumesc pentru vizita si comentariu, te mai astept!
Corect
Jun 26, 2009 @ 17:42:55
Am analizat ambele cazuri, deci nu am pornit de la premisa nevinovatiei dnei Ridzi. Ce-i drept, cat timp cazul A, al vinovatiei demnitarului, a fost analizat peste tot si pe toate fetzele, am tratat in extenso cazul B: al unei campanii mediatice. Ce-i drept, am fost subiectiv, dar subiective sunt toate comentariile de aici si de aiurea.
Ca atare, daca vina apartine ministrului, acesta trebuie sa plateasca: politic, penal, dupa caz. Daca vina apartine vreunui functionar (cat timp nicaieri, in nici o firma, top managerul nu poate controla absolut totul), atunci acesta trebuie sa plateasca, vina dnei Ridzi fiind cel mult aceea de a-l fi angajat. Dar daca vina apartine (exclusiv sau preponderent) “violatorilor mediatici”, ca sa va preiau expresia, ce ne facem? Acest din urma caz l-am considerat atunci cand am amintit de situatia Ion Cristoiu vs Gabriela Adamesteanu (daca memoria nu-mi joaca feste), in care calomniatorul aproape ca si-a pierdut casa.
Cu speranta ca m-am facut inteles, ma retrag din discutie.
dStanca
Jun 26, 2009 @ 17:54:28
@Corect: Multumesc pentru precizari, acum e mai clar. Va mai astept cu opinii la fel de pertinente.
koma
Jun 26, 2009 @ 19:41:58
personal, ma enerveaza ritzi. la fel cum enerveaza ponta si majoritatea tinerilor politicieni care zambesc relaxati in loc sa-si stearga transpiratia de la munca grea care ii asteapta sa aseze tara la locul ei.
as putea sa formulez clasicul: “atunci s-o umflati pe Ritzi cand o sa-l umflati si pe Ilici, Bombo &Co”. n-o fac. prefer “sa ii umflati pe toti care au furat, ACUM!”.
Sunt atatea precedente de furt cu acte in regula incat in momentul cand ajuns la ciolan n-o faci, incepi sa ai regrete. N-a cazut niciodata vreun peste mare si asa cum intuiti, n-o sa cada in graba.
maia
Jun 26, 2009 @ 19:59:56
eu am ajuns să cred că totul s-a transformat într-o bătălie a orgoliilor. pe de o parte, e ambiţia a presei de a demonstra că încă e patra putere în stat şi, pe de altă parte, ambiţia unui partid de a da peste nas presei. nu cred însă că presa va avea câştig de cauză.
în plus, câtă vreme presa are un subiect servit şi gras de stors de ce crezi că ar mai lucra şi la altceva? ridzi, ca şi sexul, vinde. şi, deocamdată, mai vinde bine. ce să-şi mai bată capul lumea cu alte investigaţii?
partea proastă e că după ce vor pierde cazul ridzi şi ministresa nu va fi dată afară, ziariştii se vor întreba la ce bun să mai facă investigaţii, dacă şi aşa nu se întâmplă nimic? oricum, mulţi dintre ei sunt deja blazaţi şi sătui de articole făcute temeinic, dar care nu schimbă nimic în sistem. ridzi îi va îngropa şi mai tare în depresie. din păcate.
mihai
Jun 26, 2009 @ 22:31:48
Dragos, mailurile cu invitatii de a juca la casino, sau in filme xxx iti sunt trimise dupa ce accesezi site-urile in cauza (trust me…vorbesc din experienta:D ). Dar, sa stii ca te poti scuza spunand ca ai dat search cu “Ridzi+viol” si ca le-ai accesat din greseala 🙂
Despre Politica | Politica in alte bloguri, 28 Iunie 2009
Jun 28, 2009 @ 08:54:25
[…] Dstanca.ro – Cazul Ridzi – viol mediatic, “Da, o fi furat. Sau o fi risipit bani publici din prostie. Ok. Am inteles. Sa fie demisa si judecata. Punct.” […]
ipo
Jun 29, 2009 @ 17:11:56
@admin: poate sunt eu mai lent, dar cum se face ca sa se vada toate commenturile (eu vad numai o pagina de pe la 50).
@ontopic: si de unde trebuie un ziar de sport sa porneasca o campanie pentru controlarea institutiilor statului? Poate de la APIA sau FP? Zic, nu dau cu parul, pentru ca senzatia [subiectiva] de campanie persista. Cam la fel cu aia cu Fluture a lui Daramus de la Catavencu. Academia Catavencu, ca in Realitatea – Catavencu. My 2c.
dStanca
Jun 29, 2009 @ 17:21:25
@ipo: e un bug, il rezolvam… cu ziarul de sport, eu zic ca e bine indiferent cine porneste campania, daca e o problema corecta: ziar de sport, blog, inscrisuri pe pereti…
Consultanta Juridica
Jun 01, 2010 @ 18:09:00
Parca un singur om poate fura in halul asta fara sa se prinda nimeni?! Exista “cineva” care controleaza toate miscarile ministrilor
Avocat Bucuresti
Oct 17, 2012 @ 21:04:00
A trecut ceva vreme de la acest subiect, iar acum se pare ca incep miscarile politice si revine in atentia opiniei publice acest caz…asteptam deznodamantul